Dag 7: naar Trat - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu Dag 7: naar Trat - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Dag 7: naar Trat

Door: jannysjef

Blijf op de hoogte en volg janny

23 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Dag 7: Trat
Zo! Dat was een vroegertje, vanmorgen om 5 uur eruit. 6 uur stond de taxi voor de deur, men zei half uur rijden, maar om 6.10 waren we er al. Dat gaat als een speer. Ticket-less booking. Je laat op de Iphone je bevestiging zien en hupsake je krijgt een briefje en dat is je instapkaart.
Dus tijd voor een kopje groene thee. Nou groen, dat was ie, we kregen een grote kop met iets gifgroens, net groene curry en een heel klein kopje thee. Dat heb ik er maar in gegooid. Nou, nee, niet mijn smaak. We zaten allang in t vliegtuig, hadden we nog groene tongen. Ik weet nog niet wat t was, maar niet ziek geworden. Trouwens, ik heb homeopathische druppels tegen reisziekte en ze werken weer perfect!
We zijn op de minuut vertrokken en 3 kwartier later waren we in Bangkok.
De taxi is daar prima geregeld met een verdeler en we konden zo vertrekken richting busstation oost. Duurt gewoon 40 minuten, wat een stad!! Op busstation werden we weer belaagd door allerlei proppers, die hebben we weggestuurd en ik ben een rondje gaan vragen bij diverse loketten. En ja hoor, een mini-van gevonden voor dezelfde prijs, die ons in 4 uur comfortabel hier naar Trat bracht. Hier aangekomen ons door een propper laten verleiden en uiteindelijk in dit Sa hotel laten boeken. Vergane glorie, een kamer zo groot zoals onze woonkamer thuis, twin beds en een double bed, dus we kunnen kiezen. Maar voel me hier niet senang, allemaal grote mieren.... Ja tis weer zover.
Straks zijn we even een rondje gaan lopen, tis hier zooo anders als in t noorden. We zitten aan de grens met Cambodja en de type mensen zijn anders, maar wel vriendelijk. In Pop 's guesthouse wat gegeten, yoghurt gekocht bij de 7eleven en naar t hotel. Morgen gaan we hier in elk geval weg, waarheen? Of naar een ander guesthouse, of naar Ko Chang of een ander strand. De voorspellingen zijn bewolkt, maar dat is niet erg, ik verbrand toch wel. Maar er waait hier een lekker zeewindje, daar waren we voor gekomen, toch!
Nu douchen in onze supersonische badkamer en slapen.
Tot morgen! Groeten aan allemaal.
Sjef en Janny

• 23 Mei 2012 - 14:26

Sophie:

nou nou nou wat een reizigers zijn jullie! ben wel erg benieuwd naar de fotos hoor!
    hier is het heel warm,dus elke dag plantjes water geven!
    dikke kus, sophie

• 23 Mei 2012 - 15:58

Liesbeth:

lekker hoor, vroeg op, kun je nog een"
    heleboel doen.
    Wat hebben jullie met "beestjes".Zoals je van Sophie kunt lezen, het is hier ook bloedje warm, maar wij mogen nog werken en jullie kunnen lekker relaxen. Ik ga straks naar onze "yoga" vriendinnen. Rustig aan , en rust goed uit.
    Doeidoei