Van Trat naar KO CHANG - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu Van Trat naar KO CHANG - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Van Trat naar KO CHANG

Door: jannysjef

Blijf op de hoogte en volg janny

24 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Dag8: van Trat naar Ko Chang

Toen we wakker werden al besloten in elk geval weg te gaan na een onrustige nacht in het afschuwelijke S.A.hotel! Waar we als klap op de vuurpijl ook nog voor t ontbijt moesten betalen en toen we " de keuken" zagen waren we er helemaal klaar mee. In de badkamer kwam de afvoer van de wastafel uit boven de afvoer van de douche. Enfin, bah, maar zelf uitgekozen, dus klaar ermee.
Ko Chang lokte ons nog steeds, dus eens ffe gegoogeld en met Charuda van Greenwood travel gebeld, en in no time een hotel geboekt. Snel spullen bij elkaar en op naar de pier voor de ferry naar t eiland.
Dat tochtje duurde 40 minuten, achter in de songthieuw. En wij dachten dat we binnen 10 minuten er zouden zijn. Trat ligt verder in t binnenland dus. Maar okee, de prijs die we afspraken was 300 bath, en we vonden t steeds goedkoper. Bij de pier werden we netjes bij een kantoortje gebracht waar je kaartjes voor de overtocht kon kopen, en een lekker ommeletje met kaas erbij.
We zagen de pier recht voor ons liggen, en om 12.40 uur konden we in de auto, en wat schertst onze verbazing? We rijden gewoon een kwartier naar een andere pier. Om 13.00 uur de boot op, een verroeste bak, maar ja bleef gewoon drijven. 1 uur varen en we waren op Ko Chang. Chang betekent olifant, daar hebben we toch wat mee deze keer. Vroeg me trouwens wel af, hoe die olifanten hier gekomen zijn, ook met de ferry, of waren ze er altijd al, net als Adam & Eva soms!
We werden na 1 uur rijden langs haarspeldbochten over de berg, afgezet bij het hotel, neen trouwens eerst, werden we gebracht naar Porn Bungalows, echt waar! Een gribus in de rimboe, de naam alleen al, gelukkig was t een misverstand en even verderop gloorde onze nieuwe basis voor de komende 3 nachten : Het Sea View Resort.
Helemaal supergeweldig, ik heb nog nooit zoooo luxe gelogeerd, en ik zei nog tegen Sjef, als we nou maar eens een betere kamer hebben... Nou mijn wens ging in vervulling hoor. We hadden in het nieuwe gebouw geboekt, op verdieping, zeker weten, vandaag voor mij geen vliegende mieren haha. Als je zo rondtoert leer je snel. Als je geen beestjes wilt zien, dan niet op begane grond boeken.
Alhoewel, we horen wel apen, Sjef is bang dat ze op t balkon komen en de was meenemen, ik zie t al helemaal voor me, een aap met Sjef zijn boxershort of mijn behaatje aan, lachen!
Het gebouw is boven aan de berg en als je naar t strand wilt, stap je in de kabelbaan, net als op de wintersport, en kun je op 3 haltes uitstappen. Wij zijn naar t strand gegaan, eenzaam en verlaten, zo mooi, zeker als de zon schijnt, denken we. Nu is t helaas bewolkt, tis regentijd hier. Als t kon zou ik een worst offeren bij Clara, bidden voor mooi weer, maar ja, hier geen Clara, wel Boedha. Trouwens geen slecht idee, dat doen we morgen gewoon even. Laten we ons door de shuttle taxi even naar een Wat (tempel) brengen.
Enfin, gesnapt, dat we het hier prima stellen? Dan kunnen we nu ons kingsize bed gaan proberen en morgen naar t strand. En mocht t onverhoopt regenen, dan liggen we op de loungebedden op ons overdekte terras, no problem.
Tot dan!

Trouwens kan me voorstellen dat jullie denken, waar heeft ze toch zin in, elke dag schrijven. Dat deed ik op elke reis al, alleen in in boekje. Mijn manier van reis indrukken verwerken.Daarna gingen we naar een internet cafe en stuurde ik een aantal emails, want iedereen wilde weten hoe t ging. Nu dus deze blog, gelukkig heb ik tegenwoordig een I pad en een I phone die ik als hotspot gebruik, en voila het hele wide web kan meteen alles lezen. En ik, als ik thuis ben, heb een reisboek kant en klaar.