Phitsanalok dag 5 en 6 - Reisverslag uit Lampang, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu Phitsanalok dag 5 en 6 - Reisverslag uit Lampang, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Phitsanalok dag 5 en 6

Door: jannysjef

Blijf op de hoogte en volg janny

22 Mei 2012 | Thailand, Lampang

Dag 5 en 6 Phitsanalok

Wow een dag overgeslagen en ik ben alweer een hoop vergeten.
Pilok (zo noemen ze t hier) is leuk! Best een grote stad, druk verkeer en heel veel winkeltjes ( stel je voor :een ruimte met een rolluik ervoor) . Er stroomt hier een rivier midden door de stad, een aantal bruggen en een soort wandelpromenade met heel veel barretjes en eettentjes.Heel gezellig.
Gistermorgen zouden we naar Old Sukhothai gaan, 1 uur in de bus hiervandaan om naar de oude stad te gaan kijken. Eigenlijk waren we nog moe van de reis, nog steeds dikke voetjes en bij nader inzien was t al 10 uur, moesten we nog vertrekken. Dus, plan B in werking: we gingen niet! Pff wat een opluchting haha.
Dan maar een lekkere cappuccino, taartje erbij en rust :)
Sjef had gezien dat er bij de grote tempel een trammetje vertrok v.d. Toeristen. Dat werd onze missie. O.k. ! Wij er met de tuktuk heen en jawel, gevonden.Ze vertrokken pas als ze meer mensen hadden. Mm niet te vinden, wij gewacht, half uur later, toch maar weggegaan, de tempel bewonderd en meegegeten met een Thaise familie, die vierde dat een zoon monnik werd voor 2 weken. Lekker eten en gepraat met de dochter die in Australië woont.
Rondje gelopen, visjes bewonderd die je kunt kopen om in de rivier te gooien, jaja, dat is nog eens recycelen hoor, hetzelfde gebeurt met alles wat gekocht wordt om te offeren. Ik kocht een roos en wierook om te bidden dat we allemaal gezond en heel rijk worden, en na 10 minuten lag alles weer mooi in t winkeltje. Voor al die pracht en praal hebben ze veel geld nodig, dus zo doen ze dat. Net zoiets als een aflaat kopen in de Sint Jan, ook handel!
Je koopt nog net geen water om naar de zee te brengen.
Enfin om 2 uur, wij weer naar de tram, niemand extra, maar we kregen VIP rondrit. O o wat was t heet, en dan heb ik altijd een prima oplossing: winkelen in een shoppingmall met airco. Heerlijk. Sjef een nieuw horloge voor 160 bath en daarna hadden we nog geld over om te eten. Heerlijke Padthai besteld, zelfs 2 keer, colaatje en water en jaja weer 155 bath armer. Dat is dan samen met t horloge € 7, 00 totaal!
Naar t guesthouse en besluit genomen om naar t zuiden te gaan en aan de kust te gaan zitten. In elk geval zeebriesje daar. Dus vlucht geboekt voor morgenochtend de 23 e dus, naar Bangkok. En dan? Dat zagen we morgen wel weer.
Inmiddels is t dinsdag en nog heter dan gisteren.We zijn dan ook blij met ons vertrekbesluit. We gaan met de bus van Bangkok, Don Muang, naar Trat, en kunnen daar eventueel oversteken naar Ko Chang eiland.Daar zien we wel verder. Ongeve 7 uur zitten, er gaat pas in de avond een vliegtuig, dat duurt te lang om te wachten.
Vandaag vroeg wakker en naar Old Sukhothai, fietske gehuurd en naar de ruïnes. Mooi, maar t blijven ruïnes... En zo heet, petjes gekocht, leuk, met Toyota erop! Kan ik ook nog in de Yaris gebruiken.
Ging even ergens plassen, stap wc binnen, kijk in de pot, ja hoor, heb ik weer...ligt er een gekko in t water te zwemmen. Ik weer in de paniekstand, deur dicht en andere wc opgezocht. Pfieuw dacht nl. Dat t een slang was.
Na de middag waren we de hitte zat en zochten een tuktuk, jaja een brommertje, met een bak ervoor, wij zitten en kachelen maar, petjes op, Jeruzalem Nikes aan, onherkenbaar voor Nederland! Soms zijn we in een straat, geen Europeaan te zien, dus we vallen toch wel op! Op t busstation in een minibusje, met alle stoelen vol en keiharde rockmuziek. 1 uur lang en we waren weer in Pilok.
Lekkere maaltijd, wel altijd rijst of noedels, goed vd lijn, onze broeken zakken af, we kunnen wel wat missen. Was opgehaald, alles weer schoon voor 2 euro.Koffertjes gepakt, weer wat spullen achtergelaten en klaar voor een nieuw avontuur.
Morgenvroeg om 5 uur opstaan we vliegen om 7.40 uur, 45 minuten met Nok Air vlucht DD 8401 naar Bangkok.
En nu, nu hoost t, heerlijk! Kunnen de stoepen afkoelen en wij lekker slapen, t wordt een kort nachtje.
**wordt vervolgd!

• 22 Mei 2012 - 19:50

Dewi:

Zo te zien hebben jullie het niet echt naar je zin...160 baht voor een horloge is echt best wel veel ;-) zeker verrgeten af te dingen...geniet er nog van...