Dag 4 Phitsanalok - Reisverslag uit Lampang, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu Dag 4 Phitsanalok - Reisverslag uit Lampang, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Dag 4 Phitsanalok

Door: jannysjef

Blijf op de hoogte en volg janny

21 Mei 2012 | Thailand, Lampang

Dag 4 Phitsanalok

We zijn aangeland in Phitsanalok, een stuk zuidelijker van Lampang.
Vanmorgen om half 7 opgestaan, half 9 de taxi en om kwart voor 9 op t station voor de trein van 9.15 uur. Alleen... Die ging niet wegens vertraging. De eerstvolgende ging pas om 10.45 uur! Wachten dus en voor niets zo vroeg weggegaan. Bagage gedropt en maar een uurtje door slaperig Lampang gedwaald. Er zijn hier nog veel authentieke teakhouten huizen, dus die hebben we bekeken. Terug oo t station kwam er eindelijk een trein, maar niet de onze mm, dat viel
tegen, maar entertainement volop, want er stapte een hoge pief uit, en al het stationspersoneel op een rijtje in t gelid. Grappig om te zien, al die kleine mannetjes, en ja ze kregen ook nog een cadeau, namelijk een klok met de foto van die man erop, en blij dat ze waren, niet te geloven.
Ongeveer 3 kwartier later, kwam dan eindelijk onze trein. Fatsoenlijke stoelen, niet vol en gereserveerde plaatsen en incl. Lunch en water, nou wat wil je nog meer voor nog geen 800 bath.
We waren goed en wel op weg toen de airco uitviel. Het werd zo warm en er kom geen raam open, dat was afzien.
Om 16.15 uur waren we eindelijk daar. We hebben een tuktuk genomen en hebben ons naar Lithai guesthouse laten brengen, stond in the lonely planet. Keurig, frisse kamer met badkamer, niks geen luxe, maar beter zicht als in de lodge. Ik heb hier ook meer rust, en hoor geen hagedis meer fluiten. Ik ben geloof ik toch een echte stadse!
Vanavond zijn we naar de nightmarket geweest en hebben lekker groene curry gegeten, even langs de rivier gelopen, en een footmassage genomen, tegen de dikke enkels. Zit ik daar samen met Sjef op straat, met die Thaise dames aan mijn voeten, lekker te relaxen, zit er ineens weer een groot beest op mijn arm, dus ik in de paniekstand, en de masseuse heeft m weggejaagd en moest erg lachen. Tis goed, ik word er panisch van.Zit nog liever op een olifant!
Inmiddels zijn we weer in t hotel  en probeer ik op de wifi te komen, maar dat lukt niet erg, morgen maar even vragen dan. Nu ga ik mijn bedje opzoeken, morgen vroeg dag, gaan we met de bus naar Sukhothai, met de fiets de tempels bekijken.
Wordt vervolgd!

  • 21 Mei 2012 - 15:36

    Liesbeth:

    Zo, weer van alles meegemaakt.
    Je hebt toch wel foto's van de bruiloft gemaakt he, en natuurlijk dat jullie op de olifant zitten. Stoer hoor.Het zijn dus niet alleen de NL-spoorwegen die niet helemaal volgens plan lopen.
    Geniet nog lekker, ik ga zomaar even wandelen met m'n andere wandelmaatje.
    Doeidoei

  • 21 Mei 2012 - 15:46

    RINI:

    Lekker genieten en jullie goed laten verwennen zodat de accu weer is opgeladen wanneer jullie weer terug zijn.
    Zo, nu ga ik naar het politiek cafe want ook de politiek in Nederland moet doorgaan. Wij zorgen wel dat jullie eurootjes nag wat waard zijn of het moet zijn dat alles naar Griekenland gaat.
    Veel plezier.

  • 22 Mei 2012 - 07:21

    Ted Van Stralen:

    Hee Janny & Sjef,
    vandaag via mn zaklijke adres de link via Rini gekregen. Meteen even bijgelezen natuurlijk. Ondanks dat jullie er pas net zijn al heel wat belevenissen las ik. En het leest als een spannend boek dus ....... hou ins vooral op de hoogte. Geniet met volle teugen samen en neem er 1 extra op de gezondheid van alle "thuisblijvers".

    Santé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Lampang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2012

LAATSTE DAG BANGKOK - DUBAI - HOME

05 Juni 2012

Dag 19 : Jomtien, laatste dag

04 Juni 2012

Dag 18 : JOMTIEN

02 Juni 2012

Dag 17 JOMTIEN

01 Juni 2012

Dag 15 JOMTIEN
janny

Actief sinds 15 Mei 2012
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 16434

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Thailand 2015. -1

30 Oktober 2013 - 22 November 2013

Thailand en Laos 2013

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: