Lampang Dag 3 - Reisverslag uit Lampang, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu Lampang Dag 3 - Reisverslag uit Lampang, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Lampang Dag 3

Door: jannysjef

21 Mei 2012 | Thailand, Lampang

Dag 3 nog steeds in River Lodge Lampang
Vandaag al om 7 uur opgestaan, wel vroeg maar dat went sneller dan alsmaar uitslapen. Het heeft de hele nacht geregend maar nu klaart t op.
Na een warme douche eens even naar mijn enkels gekeken, maar dat is nog steeds dik, en ik zal vandaag wat meer drinken en vanavond een foot massage, dan kan de bloedsomloop weer aan de gang.
Vandaag gaan we naar het Elephant center 30 km verderop. We hebben een auto met chauffeur besteld en na wat onderhandelen over de prijs zijn we vertrokken. Het centrer is mooi opgezet, beetje commercieel, maar dat is ook nodig, anders kunnen ze het niet bekostigen. Eerst naar de show van 11 uur. Zo 'n 15 olifanten van klein tot groot laten zien hoe ze in t bos werken met boomstammen. Ongelooflijk, en ze kunnen ook schilderen, net picasso, maar dan anders.
Na de show moet ik er echt aan geloven, rijden op een olifant! Nou ik heb mezelf overwonnen, ik heb het gedaan. Dat was de moeite waard, maar we zitten samen op een bankje, en geen safety belts of airbag, neen een enkel touwtje! Olifant loopt recht naar t water en dan hangen we scheef, Sjef weegt namelijk iets meer dan ik... Dus boven t water wordt t schuiven, en ik geloof dat ik ook heb gevloekt! Want ik had nl mijn tasje bij me en dat mocht niet nat worden.Na wat instructies van de Mahout (zo heet de chauffeur v.d.olifant) zaten we weer in balans. Uit t water, want dat was voor een foto... En de jungle in, bleef dat beest telkens staan, in de brandende zon, geen nood! Parasol aan boord, dus royal class. Na een half uurtje waren we weer terug en de taxi chauffeur stond op ons te wachten. Nog ffe pinnen, het center is van alle gemakken voorzien, en dan terug.
Voor de lunch heeft de chauffeur ons naar een klein restaurantje langs de weg gebracht, lekker kip en spareribs  gegeten, bordje fruit en we waren verzadigd.
Inmiddels is t weer gaan stortregenen en zijn we in t hotel.Eens kijken wat er vandaag in onze badkamer logeert. Gisteren een horde grote zwarte mieren en Sjef, mijn held, heeft vanmorgen een kakkerlak gevangen en buiten gezet. Nu hoor ik de gekko weer, maar ik denk dat ie buiten zit.
Vandaag is hier een bruiloft, met alle rituelen die daarbij horen. Vanmorgen om 8 uur al begonnen en duurt de hele dag. Veel muziek en erg druk.maar apart om mee te maken.
Morgen gaan we hier weg en ik ga eens een wifi-code halen en dan kan ik een guesthouse zoeken.
Trouwens nog vergeten te vertellen, speciaal voor Bea: Bedankt v.d. 420 Bath, we hebben er taxi's van betaald en ijsjes van gegeten, scheelde weer een slok op een borrel, dus Bedankt Bee!
Het is hier zo n kabaal v d kikkers, t is een waar kwekfestijn!
Morgen nemen we de trein naar Phitsanalok, om 8.30 uur komt de auto. Een songhtiau,dat is een bestelwagen met banken erin en een open achterkant.