Vrijdag 8 november - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu Vrijdag 8 november - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Vrijdag 8 november

Door: Luang Prabang

Blijf op de hoogte en volg janny

09 November 2013 | Thailand, Chiang Khong

De ochtend begonnen met eenn heerlijk ontbijt, geserveerd op het terrasje vóór onze kamer. Bovendien had Sjef al een heerlijke fruitshake voor ons gekocht, dus goei begin.
Toen de massage opgezocht, er is hier een fysiotherapeute die die massage runt. Ze adviseerde een kruidenmassage. Die duurde 1 uur en wordt elke acupunt met een soort dikke warme prop met daarin kruiden behandeld. Heftig, maar ik geloof dat het begint te helpen. Ik denk dat het mijn S I gewricht weer is, we zien wel. lopen gaat in elk geval goed.
Dus na de massage weer gewandeld en een uurtje geslapen, ik droomde dat ik in een longtailbootje aan t varen was op de Zuid Willemsvaart, bij sluis 0! Grappig, Sjef ik ik hebben verder gefantaseerd wat we nog meer konden doen daar, lachen!
Vanmiddag naar de markt, mm.. maar we zijn verwend , sjaals, beeldjes, schilderijen etc., we zien de Thaise hoedjes weer, van de longneck tribes, ..... Ze komen dus uit China! Zoals alles hier.Dus niet zo interessant.
Daarna weer even naar huis, en in de badkamer heeft Sjef een miljoenenpoot gekookt met douchewater. Ik zat op de wc en dacht dat er een slangetje zat... Ik heb maar heel zachtjes (doch dringend!) geroepen!
Ondertussen hebben we nog niet besloten wat we hierna gaan doen, want eigenlijk checken we zondag uit. Ik heb nog niet zoveel van LP. Gezien,het is een leuke stad, met koloniale huizen, mooi opgeknapt, het is zeker geen Aziatische stad. Er zijn hier zelfs goeie trottoirs, keurige restaurants en er wordt goed Engels gesproken. De mensen zijn erg vriendelijk, niet opdringerig.
We twijfelen of we naar Vientiane zullen gaan, dan moeten we vliegen, maar er zijn verschillende meningen daarover, dus, wat als we daarheen gaan, en het valt tegen, zonde van de tijd. Dus optie 2 is dan, terug naar Thailand, en naar de kust, maar waar? Sjef wil niet naar een eiland, veerboten etc. Gedoe, geen zin in. Dus wordt het wat dichter bij Bangkok, Hua Hin waren we al eens, en Pattaya is géén optie. Dus gaan we maar eens kijken wat er daar nog meer is. Handicap dat de wifi hier zo sloom is. Morgen maar eens naar t internetcafé, kunnen we verder kijken.
Ik zie op CNN dat er een supertyphoon is op de Philipijnen, richting Vietnam, géén idee of dat van invloed is op het weer in Thailand. En we hebben geen zin in regen aan zee, zoals de vorige keren.
Wel het zal wel op zijn plaats vallen, je hoort wel waar we belanden.
De 19e willen we in Bangkok komen, want in de nacht van 21 op 22 november vliegen we terug.

• 09 November 2013 - 17:09

Liesbeth:

Hoi vakantiegangers,
    zo te lezen weer van alles meegemaakt, gaaf joh, wel allemaal "kei"spannend.
    Ben je niet "ziek" geweest in het bootje?
    Ben benieuwd wat jullie nog gaan en of je nog langer in Laos blijven, we wachten het af.
    Geniet er nog lekker van en tot...........
    Doei.....Liesbeth

Verslag uit: Thailand, Chiang Khong

Thailand en Laos 2013

MOrgen Op 30 oktober 2013 vertrekken we naar Thailand.
Onze planning tot nu toe :
Vlucht naar Dubai, stopover van 3 uur en door naar Bangkok.
Aankomst 13.30 uur plaatselijke tijd.
Om 18.15 uur vliegen we door naar Chiang Rai.
Hier blijven we tot maandag.
Maandag reizen we door naar Chiangkong, aan de Mekong en de grensovergang naar Laos.
Woensdagochtend steken we de Mekong over naar Laos, nieuw visa, en gaan we op de slowboat. We varen die dag naar Pak Bang, daar gaan we van boord en overnachten in een hotel.
De volgende dag varen we verder naar Luang Praban. Een stad die op de lijst van Unesco staat. Rondkijken, beetje fietsen en hoelang we blijven weten we nog niet.
Hoe onze trip verder gaat, en of we naar Vientiane gaan, ligt eraan hoe dat bevalt. Het is 800 km verderop.
In Vientiane is de friendshipsbrug, kunnen we weer naar Thailand, naar Nong Kai. Daar waren we al eens voor 3 nachten, we bleven er 7. Even terug dus. Maar t kan ook anders lopen.
Uiteindelijk zullen we 1 week aan een tropisch strand vertoeven, waar? Ligt aan het weer.
Op de 21 ste zijn we in elk geval in Bangkok, waar we s avonds om 23 uur moeten inchecken voor onze vlucht naar huis.

Jullie zien, er zijn nog een aantal zaken te regelen. komt goed, we hebben er zin in!