21 november 2013 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu 21 november 2013 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

21 november 2013 Bangkok

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

21 November 2013 | Thailand, Bangkok

Woensdag 20 november Bangkok

Wat een buthotel! We zijn het niet meer gewend denk ik. Voor wifi 150 bth /dag pp betalen. Ontbijt : niet inclusief en vóórdat je aan tafel gaat éérst betalen! Nog nooit meegemaakt. Het zit hier vol met van dat louche volk, dat met tasjes eten en bier op de trap buiten vóór de lobby zit. Heel raar. Ze hadden toch goede reviews, maar die snap ik even niet. De kamer is klein, koffer kun je nauwelijks neerleggen, moet toch af en toe open. Het is net een kajuit van een boot. Alles is er, maar op de cm2.
Maar vooruit!
We zijn met de MTBnaar de shopping malls gegaan en er op ons tandvlees weer uitgekomen. Van vorige keren herinnerde ik me footmassage, ik dacht ff chillen, maar niet gevonden. Toen cinema, ik zei tegen Sjef: als jij een leuke film uitzoekt kan ik even 1,5 uur uitrusten, maar... Alle films waren of action, dus herrie en de rest was al begonnen... Dus ook maar niet. Dan maar icekoffie met wifi.
En daar meldt Remy zich en spreken we af om vanavond te gaan eten in het Nana district. We spreken af op het station om 20.30 uur.
Wij gaan al uurtje eerder, we zijn immers vlak in de buurt, drinken een pot groene thee en kijken ons ogen uit, want we zitten in het redlight district! Hier op de avondmarkt staan alleen maar kraampjes met sexartikelen, en met wapens en lingerie, is weer eens wat anders haha.
Leuk om dat getippel eens mee te maken, van een afstandje dan. Om 20.30 uur zien we Remy en gaan eten bij Monsoon, een goed restaurant, waar je ook per uur een kamer huurt!
Hier zijn ze wel op toeristen ingericht, lekker eten, goeie wijn en we kletsen wat af. -Remy is een vriend van Coen ik heb hem volwassen zien worden, hij woont al 4 jaar in Bangkok- en net als met Maurits, hebben we nog steeds contact, leuk!
De avond vliegt voorbij we nemen afscheid en in de taxi naar huis. Ik vraag het tarief aan de chauffeur, 200 bath, o.k. Remy zegt, veel te duur en zegt tegen de chauffeur dat ie de met aan moet zetten. O.K. We stappen in en als Remy uit zicht is zegt ie, no meter sir, 200 bath. O.k. Voor 20 minuten rijden is dat in onze ogen spotgoedkoop. Het is 2 uur als we in bed stappen, en de dag is weer voorbij.
Morgen laatste dag, we hebben 1 nacht bijgeboekt, kunnen we nog lekker douchen en omkleden vóórdat we vertrekken.

• 21 November 2013 - 09:06

Liesbeth:

Hoi,
    Ja, en zo is het voorbij. Leuk dat jullie Rémy weer ontmoet hebben.
    De eerste sneeuw is hier gisteravond in Zeeland gevallen, dus........warme
    Trui zal voor jullie niet overbodig zijn.
    Goeie vlucht en misschien zie ik jullie van het weekend nog.
    Doei.....

• 21 November 2013 - 13:32

Janny Viguurs:

De eerste sneeuw.... Brr. We hebben onze dikke kleren bovenop in het koffer. Eerst nog naar Dubai, en op Schiphol omkleden. We komen met de trein en worden in Den Bosch opgehaald. Maar de warmte zit van binnen!
    Laat het maar in Zeeland blijven...

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand en Laos 2013

MOrgen Op 30 oktober 2013 vertrekken we naar Thailand.
Onze planning tot nu toe :
Vlucht naar Dubai, stopover van 3 uur en door naar Bangkok.
Aankomst 13.30 uur plaatselijke tijd.
Om 18.15 uur vliegen we door naar Chiang Rai.
Hier blijven we tot maandag.
Maandag reizen we door naar Chiangkong, aan de Mekong en de grensovergang naar Laos.
Woensdagochtend steken we de Mekong over naar Laos, nieuw visa, en gaan we op de slowboat. We varen die dag naar Pak Bang, daar gaan we van boord en overnachten in een hotel.
De volgende dag varen we verder naar Luang Praban. Een stad die op de lijst van Unesco staat. Rondkijken, beetje fietsen en hoelang we blijven weten we nog niet.
Hoe onze trip verder gaat, en of we naar Vientiane gaan, ligt eraan hoe dat bevalt. Het is 800 km verderop.
In Vientiane is de friendshipsbrug, kunnen we weer naar Thailand, naar Nong Kai. Daar waren we al eens voor 3 nachten, we bleven er 7. Even terug dus. Maar t kan ook anders lopen.
Uiteindelijk zullen we 1 week aan een tropisch strand vertoeven, waar? Ligt aan het weer.
Op de 21 ste zijn we in elk geval in Bangkok, waar we s avonds om 23 uur moeten inchecken voor onze vlucht naar huis.

Jullie zien, er zijn nog een aantal zaken te regelen. komt goed, we hebben er zin in!