22 november Bangkok naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu 22 november Bangkok naar huis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

22 november Bangkok naar huis

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

23 November 2013 | Thailand, Bangkok

Vrijdag 22 november Bangkok naar Huis

Om 22.00 uur inpakken en wegwezen! Afscheid van mooi Thailand en goeie herinneringen aan Laos!
We pakken de skytrain en binnen 20 minuten zijn we op Suvarnahbuhmi airport.
Inchecken, wat een rij bij Emirates en allemaal 3 koffers... We hebben geen print van de incheck kunnen maken en dan moet je in de rij. Gelukkig kan ik op mijn Ipad laten zien dat we zijn ingecjeckt en ja hoor! We kunnen direct naar de bagage drop off, en door naar de douane. Goedenavond mevrouw en meneer, accentloos Nederlands! Huh? Ja hij zei het echt! Leuk.
Nou en dan het nodige gedoe weer bij de checks, riem uit, aan, scan, piep, terug, knoop v.d. Jeans piept, etc..
Flesje water weer inleveren, de grootste onzin, daar zou ik nou wel eens een wereldbrede discussie over willen voeren! Twee stappen verder is het winkeltje en kun je weer nieuw water aanschaffen. Wie bedenkt dat?
Door naar de taxfree, we hebben nog wat bestellingen op het lijstje. En dan, broodje voor de hoofdprijs, koffie erbij, prijs is 10 voud van buiten, het zij zo.
Dan boarden en hopen op een upgrade, maar helaas die komt niet. Jammer!
Maar de triple seven is ook ruim, en we vertrekken keurig op tijd 01.55 op vrijdag de 22 e november. We zijn amper in de lucht en daar komen de scrambled eggs al aan, breakfast! Een dan maar, en dan proberen te slapen, valt niet mee. Afzien maar het is zo. Als je niet reist kom je nergens. Na 6,5 uur landen we op Dubai airport, daar zijn ze helemaal in alle staten, het regent er namelijk al een hele dag. Banen onder water, dit is gelijk de eerste regen die we weer zien.
In de bus, maar liefst een half uur, het is daar zo enorm groot. Binnen moeten we meteen door, anders tijd te kort. Toch geen geld om goudblokjes te kopen. Roltrap op, nog een en dan in de trein naar de terminals voor de A 380. Hehe,net op tijd, na kwartier boarden. Dat vliegtuig is zo enorm groot en luxe, lijkt net of je de lobby van een hotel binnenkomt. Goeie plaatsen uitgezocht bij de boeking. Mooi op tijd weg, het opstijgen heb ik niet meegekregen, ik sliep meteen, elk benul van tijd, dag of nacht ben ik kwijt en ik doe er ook geen moeite meer voor het nog te snappen. Op gevoel neem ik mijn medicijnen in.
We worden na een uur weer verblijd met ontbijt, ik neem nu de Arabische versie maar, mezzes, humus, salade, feta kaas en een croissant. Prima. Bakkie koffie, blikje soda, en luiken dicht! Zo reizen we verder, het wordt steeds vroeger, raar hoor. Enfin, uiteindelijk nog een uitgebreide lunch, glaasje wijn erbij, de sjeik betaalt!
Wordt ik 45 minuten vóór de landing weer gewekt , stoelen recht, we gaan beginnen aan de landing. op Schiphol is het dan 12.30 uur en VIJF graden en droog. Brrr. Maar als we eenmaal in de aankomsthal staan, beseffen we dat we iedereen vandaag weer zien, en dat is ook fijn. Tickets voor de trein, 50 ct p.s.t extra omdat je de automaat niet gebruikt... We hadden de OV chipkaart vergeten. Wat kunnen ze hier bij NS toch nog veel over service leren van de Thai! Niemand op informatie hier, vertraging en defecte Fyra, etc. Maar om 14.16 uur zitten we in de trein richting home sweet home. Sophie pikt ons op, en als surprise heeft ze Json meegebracht!
Thuis is Lucy met Juul, die dikke kakwangen heeft gekregen en ons met een brede smile begroet, heerlijk! En Jim die oema roept, en dan komen Roos en Jessie ook nog. mmm. Home sweet home! Om half zes beginnen we in te storten, geen boodschappen in huis. Ik bak plaatfrietjes, dat is genoeg. Koffer uitpakken, morgen maar. Coen komt ook nog langs, en om half elf begroet ik met wijde armen mijn eigen bedje.

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand en Laos 2013

MOrgen Op 30 oktober 2013 vertrekken we naar Thailand.
Onze planning tot nu toe :
Vlucht naar Dubai, stopover van 3 uur en door naar Bangkok.
Aankomst 13.30 uur plaatselijke tijd.
Om 18.15 uur vliegen we door naar Chiang Rai.
Hier blijven we tot maandag.
Maandag reizen we door naar Chiangkong, aan de Mekong en de grensovergang naar Laos.
Woensdagochtend steken we de Mekong over naar Laos, nieuw visa, en gaan we op de slowboat. We varen die dag naar Pak Bang, daar gaan we van boord en overnachten in een hotel.
De volgende dag varen we verder naar Luang Praban. Een stad die op de lijst van Unesco staat. Rondkijken, beetje fietsen en hoelang we blijven weten we nog niet.
Hoe onze trip verder gaat, en of we naar Vientiane gaan, ligt eraan hoe dat bevalt. Het is 800 km verderop.
In Vientiane is de friendshipsbrug, kunnen we weer naar Thailand, naar Nong Kai. Daar waren we al eens voor 3 nachten, we bleven er 7. Even terug dus. Maar t kan ook anders lopen.
Uiteindelijk zullen we 1 week aan een tropisch strand vertoeven, waar? Ligt aan het weer.
Op de 21 ste zijn we in elk geval in Bangkok, waar we s avonds om 23 uur moeten inchecken voor onze vlucht naar huis.

Jullie zien, er zijn nog een aantal zaken te regelen. komt goed, we hebben er zin in!