Zaterdag 9 november - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu Zaterdag 9 november - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Zaterdag 9 november

Door: Luang Praban , another day

Blijf op de hoogte en volg janny

10 November 2013 | Thailand, Chiang Khong

Zaterdag 9 november 2013
Luang Praban, another day

We waren al vroeg wakker, ontbijt op ons terras, en ploep, geen stroom. Dus geen airco, wifi maar ook geen heet thee en water voor de douche. Na een klein uurtje bliep en daar was t weer, 10 minuten, uit .. Aan en aan gebleven.
Dat kennen wij toch eigenlijk niet meer bij ons. En toch hadden Sjef en ik t nog over de tijd dat er 1 gulden in de meter voor de stroom moest, en dat we anders ook in het donker zaten.Alleen toen hadden we al die luxe nog niet.
Enfin, de dag is begonnen en we gingen naar de ochtendmarkt, al met al, te laat, de ochtendmarkt was nagenoeg opgeruimd en daar liepen we tussen het afval, als enige toerist. Dus ons maar snel uit de voeten gemaakt, voor een fruitshake, bakkie cappucino van Lao coffee en ik kan je zeggen, dat is heerlijk zachte koffie, en het s chuim, prachtig! Wat kan het leven toch simpel zijn, blij zijn over een kop koffie.
Een goed begin was het wel, want Coen facetimed, en we konden even kletsen, en ook met Json en Roos, heerlijk, ik mis dat geklets!
Ik kreeg ook een mail van Sophie, Juul groeit zo hard, alweer een maatje groter. Zo gaat het leven door, nog 2 weken gaan we dit missen, en dan gaan we genieten van Si terklaas en de feestdagen. Ik hoor dat de blaadjes écht vallen in Nederland, goed moment om weg te zijn dus.
Hier op CNN zien we goed wat de orkaan heeft aangericht op de Philipijnen. Maar je moet ook zien wat voor hutjes er staan.Die blaas je zo om. Nu gaat hij door naar Vietnam, we hebben hier een aantal mensen ontmoet die één dezer dagen naar Vietnam gaan, niet zo n goed vooruitzicht, want het gaat daar heel hard regenen.
Wij gaan morgen naar de watervallen, een aantal kilometers hier van daan. moet spectaculair zijn. We hebben een busje geboekt, dus dat moet comfortabel zijn. Morgen gaan we ook de vlucht naar Vientiane boeken, toch maar wel.ik moet toch reizen, en waarheen doet evenveel pijn.
Vandaag acupunctuur én massage gehad. Ik hoorde een knak, dus misschien is het blok los.
Vanavond hebben we in een mooie tuin gegeten. Alles was lekker, alleen de volgorde was een beetje raar, eerst kreeg ik de rijst. Toen die op was, kreeg Sjef zijn kip met cashewnoten, en toen hij helemaal klaar was, hadden ze mijn vis uit de Mekong gevangen, in kleine stukjes gezaagd en door de sweet en soure gedaan. Het duurt, maar dan heb je ook wat! Maar ja, geen haast, nothing else to do.En het kost ook nog eens geen peseta, of liever gezeg Lao Kip.
Vandaag gaat het goed met de Wifi, na de stroomstoring, stukje beter.
Zo zie je, elk nadeel heb zijn voordeel!
Veel is er verder niet gebeurd. Dagen komen en gaan. Foto's uploaden is moeilijk, dat komt later.
Dus het wordt weer bedtijd, en morgen gezond weer op!

• 10 November 2013 - 22:59

Jolanda:

hoi lieve jannie en sjef
    ja die dingen gebeuren in thailand maar er komen nog markten genoeg ze zien er toch ongeveer allemaal hetzelfde uit, en je hebt er altijd wel zoon dag bij dat het niet loopt zoals je wilt en dat je de kids en kleinkids mist das ook heel normaal maar nu weer hopa van je prachtige vakantie gaan genieten want het is zo weer voorbij, wel vervelend dat je het nog in je rug hebt mijn advies zou zijn pak effe een weekje lekker rust, peter en ik hebben dat ook gedaan en das zo fijn aan niemand verbonden zijn en aan geen tyd hoeven te denken bij jouw in huis is het ook oke dat zal je al wel gehoord hebben ik wens jullie nog heel veel vakantie plezier xxxx
    groetjes jolanda

Verslag uit: Thailand, Chiang Khong

Thailand en Laos 2013

MOrgen Op 30 oktober 2013 vertrekken we naar Thailand.
Onze planning tot nu toe :
Vlucht naar Dubai, stopover van 3 uur en door naar Bangkok.
Aankomst 13.30 uur plaatselijke tijd.
Om 18.15 uur vliegen we door naar Chiang Rai.
Hier blijven we tot maandag.
Maandag reizen we door naar Chiangkong, aan de Mekong en de grensovergang naar Laos.
Woensdagochtend steken we de Mekong over naar Laos, nieuw visa, en gaan we op de slowboat. We varen die dag naar Pak Bang, daar gaan we van boord en overnachten in een hotel.
De volgende dag varen we verder naar Luang Praban. Een stad die op de lijst van Unesco staat. Rondkijken, beetje fietsen en hoelang we blijven weten we nog niet.
Hoe onze trip verder gaat, en of we naar Vientiane gaan, ligt eraan hoe dat bevalt. Het is 800 km verderop.
In Vientiane is de friendshipsbrug, kunnen we weer naar Thailand, naar Nong Kai. Daar waren we al eens voor 3 nachten, we bleven er 7. Even terug dus. Maar t kan ook anders lopen.
Uiteindelijk zullen we 1 week aan een tropisch strand vertoeven, waar? Ligt aan het weer.
Op de 21 ste zijn we in elk geval in Bangkok, waar we s avonds om 23 uur moeten inchecken voor onze vlucht naar huis.

Jullie zien, er zijn nog een aantal zaken te regelen. komt goed, we hebben er zin in!