KoChang dag 13 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu KoChang dag 13 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

KoChang dag 13

Door: jannysjef

Blijf op de hoogte en volg janny

29 Mei 2012 | Thailand, Bangkok

Dag 13 :KO CHANG

Om 7 uur vanmorgen scheen de zon en toen we een half uur later opstonden viel de regen met bakken de lucht uit. Mm dat was minder. Maar geen probleem, Sjef zijn boek moest uit en ik begon net aan t mijne, dus na het uitgebreide ontbijt, zijn we dat maar gaan doen.
Ontbijt, trouwens, is hier dus ook noodlesoup, gebakken groente, sla, rijst, en de hele Thaise keuken. Ik durf dat niet zo goed, zo op de nuchtere maag.
Ik houd t maar bij fruit, yoghurt en een gebakken eitje met bruin brood. Uniek want dat vind je bijna nergens.
Vanmorgen besloten dat we maar 1 nacht in Bangkok willen zijn, hopelijk is Jomtien, de 3 olifanten goed en gezellig, wat zoeken we dan in Bkk? We hebben al wel het hotel besproken, Charuda weer voor ons geregeld en we hopen elkaar daar nog te ontmoeten. Misschien zien we Remy ook nog, maar die krijg ik nog niet te pakken.
Morgen gaan we de rit naar Jomtien regelen, dan worden we hier bij t hotel opgehaald, naar de boot gebracht, in minibus en varen we 3 kwartier met de veerboot en gaan dan met de minibus verder. Al bij al net zo duur, als dat we t zelf moeten regelen en kost aanzienlijk minder tijd. Tis toch nog 4 uur rijden naar Pattaya en van daar uit naar Jomtien.
Vanmiddag gingen we naar " t dorp " , ... nou ja daar waar er winkeltjes en restaurantjes zijn langs de weg, er is veel gesloten vanwege laagseizoen. Even naar de 7 eleven, capuccino kopen en naar een klein winkeltje voor leuke shirts voor onze drie kleine schatjes. In een klein thais restaurantje geluncht en toen weer terug over t strand. Het werd al hoog water en eer we bij t hotel waren moesten we tot onze lies door t water, dus broekie zeiknat! Nou ja no problem.
Bij het beach restaurant stond de golfcar al klaar om ons naar de kamer te brengen, dat is boven op de berg en de kabelbaan was under construction vandaag, dus instappen en carren maar, steil omhoog en voor de deur uitgezet.
Boekie gelezen en naar t diner, we namen rode curry en spaghetti carbonara.
Toen kwam de ober vragen of ik de gekko wilde zien, het is net Artis hier, maar dan in t wild. De gekko zat achter in t restaurant en die maakt een fluitgeluid. Een grote hagedis dus.nou prachtig, als ie daar maar rustig blijft zitten.
Tenminste weer iets nieuws gezien vandaag, behalve de 2 jonge olifantjes dan, die hier bij t strand zitten, reclame te maken voor olifanttrekking door dejungle. Best zielig, als je geld geeft doen ze kunstjes. Geen geld dus!
Wel en dan morgen de laatste dag hier en my birthday, ik zal extra internet kopen, kan ik met iedereen skypen, morgenavond inpakken en dan is t donderdag en goodbye Ko Chang. Indrukwekkend!
Zojuist nog even geskypt met mijn moedertje, die is toch maar een mooie digi- oma en vanwege t snelle internet had ze me ook in beeld en kon ik mijn kamer laten zien. Echt leuk! Morgen hoop ik met de (klein)kinderen te skypen, kan ik ze even zien.
Nou, dag allemaal, wie me allemaal volgt, geen idee, maar wel leuk!

• 29 Mei 2012 - 19:05

Ted Van Stralen:

Echt super hoor Janny & Sjef; op deze manier maken we de reis een beetje mee! Een hele fijne verjaardag morgen en laat je maar heerlijk verwennen door Sjef en allen die je daar gedienstig kunnen zijn (obers, gidsen, chaffeurs en al wat dies mee zij! hahahaha) Fijne tijd toegewenst in Jomtien!

• 29 Mei 2012 - 19:12

Francie En Mart:

Wat een reis maken jullie weer. Leuk dat we t zo kunnen volgen.
    Nog fijne avontuurlijke dagen en Janny van Harte Gefeliciteerd.....groetjes Francie

• 29 Mei 2012 - 20:48

Sophie:

he mam! Gefeliciteerd met je verjaardag, dikke kus van ons xxx

• 30 Mei 2012 - 20:39

Han Viguurs:

Inmiddels is de verjaardag bij jullie al voorbij, wij vieren hem hier nog, proficiat en nog een goed vervolg van de reis.
    Han en Jan