Thailand voor de derde keer! - Reisverslag uit Vlijmen, Nederland van janny viguurs - WaarBenJij.nu Thailand voor de derde keer! - Reisverslag uit Vlijmen, Nederland van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Thailand voor de derde keer!

Door: jannysjef

Blijf op de hoogte en volg janny

15 Mei 2012 | Nederland, Vlijmen

Koffers gepakt, koelkast schoon, was gedraaid,ingecheckt bij Emirates,treinkaartje geprint en taxi naar station besteld.

Wat trek ik aan op reis? hier is t gewoon nog koud, 12 graden, daar 39... Laagjes dan maar, ik had eigenlijk al afscheid van mijn winterkleding genomen.

Van iedereen hartelijk afscheid genomen en langzaam komt t besef dat we morgen al vertrekken!

Vandaag hadden de treinen weer vertraging, als t moet dan nemen we morgen de auto alsnog. Maar dat is niet waarschijnlijk.
We hebben een lange trip voor de boeg.

We vertrekken morgen om 10 uur hier vanuit Vlijmen, vliegen 15.30 uur naar Dubai, daar 3 uur stop over en dan om 03.00 uur naar Bangkok. Daar komen we plaatselijke tijd aan om 13.00 uur. 2,5 uur wachten en doorvliegen naar Lampang, en zo rond 20.00 uur plaatselijke tijd aan komen, waar we in het www.lampangriverlodge.com logeren.

Hier gaan we eens lekker bijkomen van die lange trip, kijken of we de dikke enkels weg kunnen slapen en willen we naar het Changthai elephant conservation center http://changthai.com/ eens gaan kijken hoe oude en zieke olifanten verzorgd worden.

Zou ik er op een durven te gaan zitten? Ik weet t nog niet!!
We blijven enkele dagen in Lampang, en daarna gaan we door naar Phitsanalok. Daar willen we logeren om naar Sukhothai te gaan om de Unesco tempels te bekijken, lekker op de fiets.

Afhankelijk van het weer gaan we na enkele dagen naar het oosten, maar is het te warm, dan kunnen we een vliegtuig pakken naar de kust en gaat plan B in werking.
Al met al, best heel spannend, want we weten werkelijk niet waar we zullen komen, en dat is wel een wens van mij, om zomaar in een trein te stappen en maar zien waar je terecht komt.
Ik zeg altijd tegen Sjef, zolang als we samen reizen, hebben we nog nooit op een bankje onder een boom hoeven slapen! Het wordt of een guesthouse, of het Hilton, of iets er tussenin.
Morgen nacht is het dus er tussen in!..nl in het vliegtuig.

• 16 Mei 2012 - 07:59

Bea Viguurs -de Haas:

Wat ontzettend leuk allemaal.
    Geniet ervan...................

• 16 Mei 2012 - 18:39

Yvonne Kroon:

Het klinkt als een goed begin. En als je dapper genoeg bent om zomaar in het wilde weg te reizen zover weg, dan is die oude olifant vast een eitje;)

Veel plezier!

• 18 Mei 2012 - 06:51

Liesbeth:

Gezien dat jullie ondertussen aangekomen zijn, en dan nu .....relaxen en we zullren zien of je op de olifant ga. Ik zou het doen..stoerr.

• 19 Mei 2012 - 19:57

Rachel:

Wat een jaloersmakende reis en dan ons er ook nog bij betrekken via een blog..... Nou vooruit: genier er ontzettend van en ik verwacht super-fantastische-coole-ervaringen te lezen.