Zaterdag 2 november - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu Zaterdag 2 november - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Zaterdag 2 november

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

02 November 2013 | Thailand, Chiang Rai

Zaterdag 2 november

Wat hoor ik toch? Het is een gekko die buiten zit. Als ie maar lekker ver weg blijft!
Klaar om te gaan slapen, want morgen om half 9 vertrekken we voor een tour.
Naar de langnecks, maar daar waren we al eens, naar de monkeycave, maar Sjef houdt niet van grotten en ik niet van monkeys, naar de grens met Birma, het opiummuseum, een theeplantage en wat dies meer zij, we zien t wel.
Vandaag waren we normale tijd op en wilden om 10.15 uur in het Legend hotel gaan ontbijten, helaas was al gesloten. Dus 1 tentje terug en met behulp van mijn app weer een ommeletje, deze keer met blauwe rijst, besteld. lekker banaantje erbij, flesje water en ja hoor dat was dan 60 bath, oftewel. 1,42 € ! En lekker!
Even gelopen langs de rivier Kok en toen naar de stad, want we wilden de busrondrit door de stad doen.
Van tevoren hebben we nog geluncht in een klein restaurantje vol met Thai, altijd het criterium of t goed is, ja of neen. We bestelden eend met rijst en noodles en het smaakte prima.
Bij ons aan tafel kwam een nette man zitten, en we hebben wat woorden gewisseld. Er kwam nog een tweede bij zitten en samen vertrokken ze weer.
De rondrit bleek in een trammetje te zijn en is gratis en je bent 2 uur onderweg en stapt overal uit. Hartstikke leuk. De tempel v.d. Emerald Boeddha die er al lang niet meer is, want die is geroofd en naar Bangkok gebracht, maar niet getreurd er zijn wel 5 kopieën!
Nog een tempel, met een prachtige tuin, met 2 vijvers vol met schildpadden , en nog een tempel, tja, ook Boeddha, maar dat weet ik niet meer, want de gids sprak maar heel weinig Engels. Door naar het militaire museum, boven op een berg. Wonderbaarlijk hoe zo 'n trammetje daar tegenop reed, het had alleen een hendel, geen stuur! Van daaruit werd gewezen op de footprints van de koning (?) ergens bovenop een berg.
Icekoffie gekocht, daar zijn we tegenwoordig fan van.
Toen terug de stad in, en ... We zouden langs de clocktower rijden, maar, helaas ging dat wederom niet door, want er was trafficjam. En we moesten eerder uitstappen. Vraag me af of we die nog zullen zien deze week.
Toen we eenmaal weer bij het monument waren, was er een opstootje. Heel veel politie.
Bleek een demonstratie te zijn. De rode tegen de gelen.Aan de ene kant van het plein een auto met geluidsinstallatie v.d. Gelen, aan de overkant de roden.
Wat denk je, boven op die vrachtauto stond een man te spreken, en ja, dat was de man die bij ons aan t tafeltje zat! Toeval of niet dus!
Het ging er gemoedelijk aan toe, totdat de roden met hun auto naar de andere kant reden, en met water begonnen te gooien. Toen kwam de politie en duwde de auto weer terug naar zijn plek. We zijn maar weggegaan, want snappen deden we het niet, en de omstanders lachten alleen maar.
Ff terug naar t hotel, het was goed warm. Klein uurtje gerust en toen naar Walking street, oftewel een kilometers lange markt. Pff, we hebben er nog stijve kuiten van. Alles passeert de revue, gebreide mutsen, gebakken en verse krekels,wormen en aanverwante griezels, afgewisseld door gebakken kwarteleitjes, sushi, sjaals, schoenen, kitsch, medicijnen, bhaatjes enz enz. En nog veel meer.
Ondertussen ook nog gegeten, sticky rice met groenten en Sjef kip met cashew noten. Mawa, t kon beter, maar buik vol met broccoli en bloemkool.
Kwam ook nog een bruidspaar binnen, en ja hoor, dan gaat gewoon iedereen in die tent met dat bruidspaar op de foto. Dat hebben we maar niet gedaan.
Naar de 7 eleven winkel, een supermarkt op iedere straathoek en wat ontbijtspullen voor morgenochtend gekocht. Kunnen we brood toasten hier in het restaurant, ze serveren hier geen maaltijden.
2 wekkers gezet, want we moeten om half 9 klaar staan, dan worden we opgehaald.
En oi oi. We hebben héle harde kussen en bedden, dus ik zie een beetje tegen de nacht op.
Ga het toch maar proberen, Sjeffie produceert al enig geluid!

• 02 November 2013 - 18:51

Liesbeth:

Hoi, ik herinner me nog een verhaal over een gekko!!
    volgens mij is het weer keileuk, spannend en verrassend.
    We wachten weer vol spanning op het vervolg.
    Veel plezier en tot.............
    Doei Liesbeth
    ps blauwe rijst, hmm.............

• 03 November 2013 - 12:05

Conny & Piet:

Leuk hoor, om zo met jullie mee te reizen. Wij willen ook nog eens die kanten op. Groetjes van ons en fijne reis verder. Wij lezen graag mee...

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Thailand en Laos 2013

MOrgen Op 30 oktober 2013 vertrekken we naar Thailand.
Onze planning tot nu toe :
Vlucht naar Dubai, stopover van 3 uur en door naar Bangkok.
Aankomst 13.30 uur plaatselijke tijd.
Om 18.15 uur vliegen we door naar Chiang Rai.
Hier blijven we tot maandag.
Maandag reizen we door naar Chiangkong, aan de Mekong en de grensovergang naar Laos.
Woensdagochtend steken we de Mekong over naar Laos, nieuw visa, en gaan we op de slowboat. We varen die dag naar Pak Bang, daar gaan we van boord en overnachten in een hotel.
De volgende dag varen we verder naar Luang Praban. Een stad die op de lijst van Unesco staat. Rondkijken, beetje fietsen en hoelang we blijven weten we nog niet.
Hoe onze trip verder gaat, en of we naar Vientiane gaan, ligt eraan hoe dat bevalt. Het is 800 km verderop.
In Vientiane is de friendshipsbrug, kunnen we weer naar Thailand, naar Nong Kai. Daar waren we al eens voor 3 nachten, we bleven er 7. Even terug dus. Maar t kan ook anders lopen.
Uiteindelijk zullen we 1 week aan een tropisch strand vertoeven, waar? Ligt aan het weer.
Op de 21 ste zijn we in elk geval in Bangkok, waar we s avonds om 23 uur moeten inchecken voor onze vlucht naar huis.

Jullie zien, er zijn nog een aantal zaken te regelen. komt goed, we hebben er zin in!