Chiang Rai 1 november 2013 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu Chiang Rai 1 november 2013 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Chiang Rai 1 november 2013

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

01 November 2013 | Thailand, Chiang Rai

We waren er snel, in ons hotel, keurige ruime kamer, schone bedden, prima! Omgevallen in t bed en geslapen tot vanochtend 11 uur ....tja 6 uur het is hier 6 uur kater, dus t valt wel mee. Maar alles doet zeer van die hangdag vliegen.
We vertrekken naar de stad, voor late breakfast. Bijvoorbeeld een ommeletje of wat fruit, maar ja, het is hier lunchtime om 12.30 uur... We lopen naar de hoofdweg, daar zijn restaurants, tja hier en daar gevraagd, maar ze hebben alles, zoals noodlesoup, maar geen ommelet. Ik heb een helder ogenblik, want op mijn Iphone heb ik een app: speak Thai! Tik aan en hij zegt t voor je, nou t gaat prima kan ik zeggen, want ze snappen me meteen, en een lief vrouwtje neemt ons mee, drie restaurants terug en ja hoor, de ommelet wordt gemaakt.
En, ik, heb gelijk het record verbroken van : wanneer laat ik Sjef eten in een vies restaurantje! Hier dus, alleen ik had het dus niet uitgezocht haha. Maar de ommelet was kersvers, en ach daar kun je niks aan fout doen.
koffie gedronken en verder gelopen.
De stad uit, bleek later, maar ja, ook leuk!
Na wat rondgelopen te hebben, besluiten we de weg over te steken, maar er zit een greppel tussen, toch maar niet, maar we zien een Thaise man het doen, en dan volgen we, zij zijn aan t verkeer gewend. Ik zeg nog, dààr overspringen, maar Sjef springt een meter verder en ja hoor, midden in de blubber, dus alles onder, gelukkig water bij ons, afspoelen en ik de slappe lach natuurlijk! Ik spring, met hulp en ik ben veilig over. Dus record 2: Sjef valt.
We slenteren wat door een tempel, en belanden in de stad. opeens zien we Massage! Geen seconde getwijfeld en voor 200 bath p.p. Zijn we dik een uur onder de pannen voor een heerlijke foot en nekmassage.
Aan de overkant lekker gegeten en door naar de noghtmarket, optredens van muzikanten, maar de Thaise muziek daar zijn we niet zo weg van. Heel veel souvernirs en aanverwante artikelen. Eigenlijk vinden we t mooi geweest en nemen we een tuktuk naar t hotel. Morgen staan we hopelijk wat vroeger op voor wat uitstapjes en wellicht om een fiets te huren. Het is hier redelijk vlak, de bergen zie je aan de horizon.

  • 01 November 2013 - 18:57

    Liesbeth:

    Mooi zo, gelukkig goed aangekomen.
    Ik zie dat al voor me, Sjef springt in de blub, jij staat te lachen en vervolgens komt er een galante Thai om jou te helpen.
    Ga de boel maar weer eens flink verkennen en niet verdwalen.
    Doei.........Liesbeth

  • 01 November 2013 - 19:18

    Anja:

    Hoi Janny en Sjef,
    Wat een mooie verhalen. Ik ben benieuwd naar de rest.
    Maak er een mooie vakantie van enne ik blijf jullie volgen.
    Heel veel groetjes, ook van Arnold

  • 02 November 2013 - 09:11

    Marijke:

    Hoi Janny en Jeff
    Leuk ,dat je een reisverslag maakt en het deelt met anderen.
    Ik vind het erg leuk , bijna spannend, om te lezen.
    Ben benieuwd naar het vervolg.
    Geniet van je vakantie.
    Lieve groetjes
    Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Thailand en Laos 2013

MOrgen Op 30 oktober 2013 vertrekken we naar Thailand.
Onze planning tot nu toe :
Vlucht naar Dubai, stopover van 3 uur en door naar Bangkok.
Aankomst 13.30 uur plaatselijke tijd.
Om 18.15 uur vliegen we door naar Chiang Rai.
Hier blijven we tot maandag.
Maandag reizen we door naar Chiangkong, aan de Mekong en de grensovergang naar Laos.
Woensdagochtend steken we de Mekong over naar Laos, nieuw visa, en gaan we op de slowboat. We varen die dag naar Pak Bang, daar gaan we van boord en overnachten in een hotel.
De volgende dag varen we verder naar Luang Praban. Een stad die op de lijst van Unesco staat. Rondkijken, beetje fietsen en hoelang we blijven weten we nog niet.
Hoe onze trip verder gaat, en of we naar Vientiane gaan, ligt eraan hoe dat bevalt. Het is 800 km verderop.
In Vientiane is de friendshipsbrug, kunnen we weer naar Thailand, naar Nong Kai. Daar waren we al eens voor 3 nachten, we bleven er 7. Even terug dus. Maar t kan ook anders lopen.
Uiteindelijk zullen we 1 week aan een tropisch strand vertoeven, waar? Ligt aan het weer.
Op de 21 ste zijn we in elk geval in Bangkok, waar we s avonds om 23 uur moeten inchecken voor onze vlucht naar huis.

Jullie zien, er zijn nog een aantal zaken te regelen. komt goed, we hebben er zin in!

Recente Reisverslagen:

23 November 2013

Zaterdag 23 november 2013 THUIS

23 November 2013

22 november Bangkok naar huis

21 November 2013

22 november 2013 Bangkok

21 November 2013

21 november 2013 Bangkok

19 November 2013

Dinsdag 19 november 2013 Udon Thani - Bangkok
janny

Actief sinds 15 Mei 2012
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 16429

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Thailand 2015. -1

30 Oktober 2013 - 22 November 2013

Thailand en Laos 2013

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: