The golden Triangle - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu The golden Triangle - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

The golden Triangle

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

03 November 2013 | Thailand, Chiang Rai

Zondag 3 november.

Dat was vroeg opstaan vandaag voor onze dagtrip naar de grens met Birma.
7 uur eruit en ontbijt in de receptie hier in t Sirin hotel. Zelf spullen meebrengen, en brood in de broodrooster, vers kopje thee en een lekkere koffie.
Om 8.30 uur staat t busje voor de deur, met 1 medepassagiere, een mooi Deens meisje, backpacking 4 maanden in haar eentje.
Komt uit Aarhus, Denemarken, daar heeft mijn broer nog verkering gehad!
We vertrekken naar de witte tempel. Inderdaad hij is spierwit, met spiegeltjes en zilver. Heel modern, de twin towers staan geschilderd aan de binnenkant.
Kijk maar eens op http://www.aroundthisworld.com/the-whimsical-white-temple-chiang-rai-thailand/
We rijden een half uurtje verder naar the black house, bizar, in een park, alles met vellen van slangen, krokodillen, buffel, kun je ook zien op : http://www.findingtheuniverse.com/2013/01/the-black-temple-of-chiang-rai.html zelfs een huid van een anaconda, brr.
En tot Sjef zijn grote schrik, ook nog 2 hele grote dikke slangen, levend, wel te verstaan, brr.
We gaan verder, naar the monkey cave. Nou daar heb ik het dus niet op, apen. Het idee dat er een op mijn rug gaat zitten, dat lijkt me doodeng. De gids is gekrabd door een aap, en heeft tientallen injecties gehad, tetanus en rabies, nu vind ik t helemaal niet leuk meer.
Wel, er is een soort pretpark van gemaakt, en in de rotsen slingeren grote en kleine aapjes. Je kunt ook de grot in, maar ja...Sjef houdt niet van grotten en ik niet van apen, slechte combi dus, maar onze stoere Deense, klimt even al die trappen op op haar slippertjes, om te terug te komen met de mededeling dat het er zó donker is, je ziet niets. Je snapt t al, dat doen we dan niet!
O.K. Door naar de lunch! In een afgelegen restaurant, stond een geweldig buffet klaar, heerlijk! We hebben lekker gegeten samen met de gids en de Deense (ik weet haar naam niet). Nog even in de winkel gekeken, allerlei edelstenen, real-real madame! Jaja!
Verder, naar een tempel van de scorpioen, daar was het zó heet, we moesten schoenen uit, ik was net een cat on a hot sinc roof! Maar een uitzicht! Super!
The golden triangle. Birma, Laos en Thailand. Hier werd opium gemaakt, en verhandeld.
Verder door naar Mae Sai, aan de grens, en ja hoor rijden dwars door een mensenmenigte, die zich door de kleine straatjes wringt, letterlijk zowat ín de winkeltjes, maar t loopt goed af. Nieuwe tempel, ditmaal de aller aller oudste, zeggen ze hier. 1230, niks bijzonders, de Sint Jan in Den Bosch is net zo oud!
Hoe brengt een auto geluk? Wel je bindt er een touwtje aan, trekt t door naar de tempel, en een kilometer verder stopt t bij de Boeddha, geluk verzekerd!
Van de tempel naar het opium museum, de opiumteelt, t roken ... Hele volksstammen liggen te hallucineren hier! Tonnen aan geld zijn hier verdiend.
Nu is de handel streng verboden, er zijn ook roadblocs.o.a. De longnecks, vrouwen met zwarte tanden en ringen om hun nek, deden driftig mee. Nou, ik zou ook aan de dope gaan, als ik mijn leven lang 23 van die ringen om mijn nek moest dragen. ze zijn 1 cm doorsnee en wegen totaal ongeveer 8 kg. En waarom? Omdat een tijger eens een vrouw vermoord had, de strot afgebeten dus.en toen hadden kerels bedacht dat die ringen dat zouden tegenhouden.
Overigens hadden we dus besloten om niet naar zo 'n dorp te gaan. Dat scheelde weer een hoop tijd dus. Na nog wat heen en weer gerij, nog een mooi punt aan de Mekong gezien en toen in een uurtje terug naar huis.
De moeite waard, goeie gids en goed gezelschap.
Door naar de stad, er moet gegeten worden, 20 minuten lopen en we zijn bij de Clocktower, ik zie weer enige gelijkenis met de Efteling. Ieder uur ondergaat t protserige gevaarte een metamorfose in allerlei kleuren.
We bestellen springrolls als snack, maar ze arriveren als toetje. Nou ja, ook goed. Even naar de toilet, is daarachter zegt Sjef, en jaja beland ik in een lege discotheek. Schone toilet en papiertje in t mandje :-(. En lichteffecten op de lege dansvloer.
-ik hoor trouwens de gekko weer -
We lopen weer terug, zien opeens een bord Legend hotel Koh Loi, daar wonen we vlakbij, we kijken even en een behulpzame Thai nodigt ons uit om mee te rijden, in de bak van zijn pickup truk. Mm..ikke met mijn sjieke lijf in die bak? Ik loop wel, bovendien had de goeie man gezopen, roken we, dus.. Toch maar gelopen! Mijn kuiten voelen als hockysticks als we eindelijk thuis zijn.

Morgen vertrekken we hiervandaan naar Chiang Kong, 135 km verderop aan de grens met Laos en aan de Mekong. Woensdag steken we de grens over en gaan dan op de boot naar Pak Bang, en de volgende dag naar Luang Praban.
We logeren in het River House hotel. En we discussiëren nog verder, hoe we zullen gaan. Ik zeg met de lokale bus, 2 uur, geen airco. Sjef wil met een auto. Morgen horen we wat t kost. De bus in elk geval, 60 bath is € 1,42. De taxi ... Iets meer ...

  • 03 November 2013 - 20:00

    Jolanda:

    hoi jannie en sjef
    wat prachtig dat jullie een blog bij houden ik lees hem elke dag, zo te lezen hebben jullie weer een prachtvakantie ik waan me ook weer terug naar januari thaliland is ook mijn tweede land geworden ik zou zo weer terug gaan en dan ook iets meer van het land willen zien,wat ben ik me toch jaloers dat jij die prachtige slangen ziet en al die andere dieren waar ik zo van hou, en je weet wat ik gevraagd heb als je de gekko ziet in je koffer stoppen en aan mijn geven hahahah
    nog een hele fijne vakantie gewenst en geniet er maar lekker van hier gaat alles zijn gangetje, ik verheug me er weer op je volgende verslag te lezen heel veel groetjes jolanda xxx

  • 03 November 2013 - 20:09

    Sophie:

    Nou dat klinkt weer goed! MAar ga nou niet ingewikkeld ( lees gierig) doen en neem lekker een taxi Met airco ipv als garnalen in zon hete bus!

    Veel plezier nog,
    Dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Thailand en Laos 2013

MOrgen Op 30 oktober 2013 vertrekken we naar Thailand.
Onze planning tot nu toe :
Vlucht naar Dubai, stopover van 3 uur en door naar Bangkok.
Aankomst 13.30 uur plaatselijke tijd.
Om 18.15 uur vliegen we door naar Chiang Rai.
Hier blijven we tot maandag.
Maandag reizen we door naar Chiangkong, aan de Mekong en de grensovergang naar Laos.
Woensdagochtend steken we de Mekong over naar Laos, nieuw visa, en gaan we op de slowboat. We varen die dag naar Pak Bang, daar gaan we van boord en overnachten in een hotel.
De volgende dag varen we verder naar Luang Praban. Een stad die op de lijst van Unesco staat. Rondkijken, beetje fietsen en hoelang we blijven weten we nog niet.
Hoe onze trip verder gaat, en of we naar Vientiane gaan, ligt eraan hoe dat bevalt. Het is 800 km verderop.
In Vientiane is de friendshipsbrug, kunnen we weer naar Thailand, naar Nong Kai. Daar waren we al eens voor 3 nachten, we bleven er 7. Even terug dus. Maar t kan ook anders lopen.
Uiteindelijk zullen we 1 week aan een tropisch strand vertoeven, waar? Ligt aan het weer.
Op de 21 ste zijn we in elk geval in Bangkok, waar we s avonds om 23 uur moeten inchecken voor onze vlucht naar huis.

Jullie zien, er zijn nog een aantal zaken te regelen. komt goed, we hebben er zin in!

Recente Reisverslagen:

23 November 2013

Zaterdag 23 november 2013 THUIS

23 November 2013

22 november Bangkok naar huis

21 November 2013

22 november 2013 Bangkok

21 November 2013

21 november 2013 Bangkok

19 November 2013

Dinsdag 19 november 2013 Udon Thani - Bangkok
janny

Actief sinds 15 Mei 2012
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 16419

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Thailand 2015. -1

30 Oktober 2013 - 22 November 2013

Thailand en Laos 2013

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: