Chiang Khong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu Chiang Khong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Chiang Khong

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

05 November 2013 | Thailand, Chiang Khong

Dinsdag 5 november 2013
Chiang Khong. Hotel River House

Sjef was met zonsopgang al wakker, mooie foto gemaakt, zie hierbij. Ik wat later, lekker ontbijt, alhoewel het terras waar we ontbijten grenst aan enkele badkamers. Ik ben er inmiddels achter dat de Thai onder de douche ook hun keel en neus grondig reinigen! Want toen we daar zaten hoorden we een heleboel gerochel, gehoest en geproest, en dat niet maar één keer haha!
We zijn maar weer gaan lopen. Mijn rug gaat stuk beter, paracetamol en ik zijn goede vriend vandaag! Maar een dagje rustig aan hebben we eigenlijk wel nodig, dus we nemen t ervan.
Wasje gedaan, kan lekker op het balkon drogen.
Bakkie cappuccino gedronken verderop, op t terras zat een rare oude Europeaan, op een gegeven moment kwam hij een foto laten zien, we dachten al wat doet ie toch bij die paal? Had ie allemaal grote dikke groene rupsen gefotografeerd. Wat een lol!
Teruggelopen langs de Mekong, en gezien hoe hele kleine longtailbootjes worden bevoorraad op een klein strandje. auto 's in het water en laden maar.
Hier vlak voor het hotel is een viskwekerij, allemaal grote bakken in t water en daar zwemmen ze in, vóór ze worden gevangen en verhandeld.
Lunch, met lekkere kokossoep en Sjef kip met cashewnoten.
Toen een uurtje gerust, beter voor mijn ruggetje, en de andere kant op gewandeld naar de markt. Fruit gekocht en een flensje met banaan. Bij de 7/11 nog wat kleffe broodjes voor t ontbijt morgen, want we worden al om 7.50 uur opgehaald door mr. Adisak, die ons naar de grens brengt en we gaan oversteken naar immigratie in Laos.
Vandaag hebben we 3 banken gehad, in een poging Euro's te wisselen voor Dollars, want je moet je visa in dollars betalen. Uiteindelijk toch een commerciële bank gevonden en de transactie is gelukt. Kwam net tot de conclusie dat we te weinig baths hebben gepind voor de boot, dus we gaan zo maar weer duizenden pinnen.
Bij de 7/11 kregen we spaarzegels, die heb ik aan de receptioniste gegeven, dolgelukkig! In ruil heeft ze mijn Laos booking geprint, dus we zijn weer quit.
Later:
Zo! Money in the pocket en naar een restaurantje, hele aardige dames, zijn ook van de massage, maar daar waag ik me vandaag niet aan, te snel achter elkaar kan niet goed zijn. Zij kookten heerlijke Pad Thai voor ons, ik heb goed gekeken hoe! Denk dat ik eindelijk het geheim van de smid heb gezien: water!
Nog een heerlijk bordje roerbakgroenten en Sjef een salade.
Ondertussen was een andere dame bezig om een " barbecue" aan te steken. Daar bovenop doen ze een soort schaal met een toeter, ze noemen het hotpot.
In de schaal doen ze bouillon en groenten, op de toeter het vlees en de vis.
Of ik wilde proeven? Zeker! Het was lekker. Doen we thuis ook eens.
Terug in t hotel nog de koffers gereorganiseerd, en wederom tot de conclusie gekomen teveel bij me te hebben. En toch was t maar 17 kg, dus dat valt mee.
Wat spullen voor de overnachting morgen apart in de handtas, proviand voor op de boot, visaformulieren, geld, dollars en Baths én niet te vergeten: de pasfoto's. De wekkers zetten en morgen vertrekken we, we vinden het best spannend, hoe we Laos vinden, of we langer willen blijven, of juist niet. En we moeten nog eens goed nadenken waar we onze stranddagen door gaan brengen. Maar vandaag heb ik nog het gevoel héél lang vakantie te hebben.

  • 05 November 2013 - 17:31

    Sophie:

    Dat klinkt goed allemaal! Het regent hier al 2 dagen dus geniet er maar van!

    Goede reis morgen, kijk goed waar de zwemvesten hangen, haha grapje en veel plezier in Laos, ik ben benieuwd.

    Dikke kus van ons

  • 05 November 2013 - 18:09

    Liesbeth:

    Hoi,
    Gelukkig dat het weer wat beter gaat met je rug.
    We zijn heel benieuwd hoe het morgen verloopt.
    Heel veel plezier in Laos en we lezen wel hoe lang je er blijven.
    Wilde vandaag "moeders" (ik dacht zal de honneurs even waarnemen) bellen, maar ik had geen 06 nr., dus heb ik haar maar een kaartje gestuurd.
    Doei...........Liesbeth, en van Co natuurlijk ook.

  • 05 November 2013 - 19:07

    John:

    Wat een leuke verhalen, maar met die rug zit dat wel goed..veel plezier

    John

  • 09 November 2013 - 09:27

    Anja:

    Janny je kan een boek bundelen met je verhalen, erg mooi :-)
    Hoe gaat het nu met je rug?
    Veel plezier nog en ik blijf je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Khong

Thailand en Laos 2013

MOrgen Op 30 oktober 2013 vertrekken we naar Thailand.
Onze planning tot nu toe :
Vlucht naar Dubai, stopover van 3 uur en door naar Bangkok.
Aankomst 13.30 uur plaatselijke tijd.
Om 18.15 uur vliegen we door naar Chiang Rai.
Hier blijven we tot maandag.
Maandag reizen we door naar Chiangkong, aan de Mekong en de grensovergang naar Laos.
Woensdagochtend steken we de Mekong over naar Laos, nieuw visa, en gaan we op de slowboat. We varen die dag naar Pak Bang, daar gaan we van boord en overnachten in een hotel.
De volgende dag varen we verder naar Luang Praban. Een stad die op de lijst van Unesco staat. Rondkijken, beetje fietsen en hoelang we blijven weten we nog niet.
Hoe onze trip verder gaat, en of we naar Vientiane gaan, ligt eraan hoe dat bevalt. Het is 800 km verderop.
In Vientiane is de friendshipsbrug, kunnen we weer naar Thailand, naar Nong Kai. Daar waren we al eens voor 3 nachten, we bleven er 7. Even terug dus. Maar t kan ook anders lopen.
Uiteindelijk zullen we 1 week aan een tropisch strand vertoeven, waar? Ligt aan het weer.
Op de 21 ste zijn we in elk geval in Bangkok, waar we s avonds om 23 uur moeten inchecken voor onze vlucht naar huis.

Jullie zien, er zijn nog een aantal zaken te regelen. komt goed, we hebben er zin in!

Recente Reisverslagen:

23 November 2013

Zaterdag 23 november 2013 THUIS

23 November 2013

22 november Bangkok naar huis

21 November 2013

22 november 2013 Bangkok

21 November 2013

21 november 2013 Bangkok

19 November 2013

Dinsdag 19 november 2013 Udon Thani - Bangkok
janny

Actief sinds 15 Mei 2012
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 16422

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Thailand 2015. -1

30 Oktober 2013 - 22 November 2013

Thailand en Laos 2013

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: