18 november Udon Thani - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu 18 november Udon Thani - Reisverslag uit Udon Thani, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

18 november Udon Thani

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

18 November 2013 | Thailand, Udon Thani

Maandag 18 november 2013 Udon Thani

Vandaag maandag, start van de laatste week hier. Het duurt best lang, maar dan plotseling is het eind in zicht. In de nacht van donderdag op vrijdag om 01.30 uur vertrekken we vanaf Bangkok. Dus nog enkele dagen te genieten.
We hebben een groot deel van de dag doorgebracht aan het prachtige zwembad van ons hotel. Lekker geluncht, bakkie cappuccino, en om een uurtje of 4 maar weer eens naar de kamer, klaar maken voor wat de avond ons gaat brengen. Koffer opgeruimd, er kan weer allerlei zooi weg. Het hoofdstuk van de Lonely planet over noord oost Thailand bijvoorbeeld. Trouwens best handig en goeie tip voor alle travelers. Ik koop op de site alleen de hoofdstukken die ik nodig heb, print ze uit en maak er een ringbandje doorheen. Past prima in je tas, en je bent toch maar op een plek tegelijk. Gebruikt: dan in de prullenmand of in de boekenhoek van het guesthouse. En het is nog eens goedkoop ook.
We hebben vast betaald, het was weer een godsvermogen, 3 nachten superior room, incl uitgebreid ontbijt, 2 x lunch en diverse prima cappuccino's, voor 4720 Thb. Dat is 110 euro totaal! En het is een prachtig 4 * hotel.
Morgen worden we gratis naar de airport gebracht. Ook nog!
Even met het thuisfront contact gehad, en we boeken de shuttlebus van het hotel om ons naar de avondmarkt te brengen, vlakbij een groot winkelcentrum Lotus genaamd.
We vertrekken en in de geblindeerde VIP bus, zie je niet zo goed waar je bent in het donker. Hij rijdt de highway op. Mm rare kant eigenlijk.uiteindelijk zijn we bij een shoppingmall met het logo van Lotus. Maar ik zie er toch niets van gisteren in terug. We stappen uit en de Jodokus vertrekt weer met zijn busje, hadden we toch niks aan, spreek alleen maar Thais.
Ieder nadeel heb zijn voordeel: ik vind een super Japans sushirestaurant, en op voorwaarde dat hij met bestek kan eten gaat Sjef mee naar binnen. Het was een heerlijk maaltje.
Klaar voor de avondmarkt, die hier dus écht niet is! Wat nu, we zijn op een plek langs de highway, weten echt niet hoe we hier weg komen, een tuktuk is in geen velden of wegen te bekennen. We vragen nog eens aan jongelui, die spreken nog wel eens (T)Engels,* en al snel weten we dat we aan de andere kant van de stad moeten zijn. hoe? We mogen achterop t brommertje... Toch maar niet.
Opeens zie ik bordje : taxi, niet dat er een staat, maar ja, ik knipper met mijn ogen en daar is er één, hoe is t toch mogelijk! Instappen en we rijden zeker 20 minuten, tot we de avondmarkt zien en uitstappen.
De avondmarkt is dus een soort warenhuis, waar letterlijk alles te koop is van lipstick tot badmatjes, varkenspootjes en levende en gebakken krekels, jonge hondjes, konijnen en alles wat je verder bedenken kunt, vooral kitsch en heel veel namaak. Prada tassen, seiko horloges etc.
Zie je, het komt altijd weer goed. Deze Lotus is bij het treinstation, en hier is de Full moon party! Eten, drinken en vooral héél veul herrie. De jeugd zit in de party en wat doen ze? Ze kijken alleen maar op hun gsm, facebooken of zo, geen idee, en ze maken foto's , van alles wat ze doen.
We amuseren ons, drinken een ijskoffie, en gaan maar weer eens op zoek naar een tuktuk, terug naar het hotel.
Die hebben we snel gevonden, schakelt een beetje slecht, maar scheurt erover heen, beetje frisjes, kapsel in coupe windhoos en daar komen ze wee sjiek bij het SiamGrandhotel aan, Opi en Jopie!
Laatste spullen klaarleggen, morgen is het vroeg dag, om 7 uur naar de luchthaven voor ons volgende avontuur in Bangkok.

(T) Engels is het Engels wat ze hier spreken, geen R dus right is light, en we komen niet verder dan : you have cappuccino? Yes, two please.
Of where is Silom road? You go left, en dan wijzen ze naar rechts, ik vraag nog eens en dan zeggen ze yes madame, light! Zoek het maar uit dus, maar het leert snel Tengels dus.

Verslag uit: Thailand, Udon Thani

Thailand en Laos 2013

MOrgen Op 30 oktober 2013 vertrekken we naar Thailand.
Onze planning tot nu toe :
Vlucht naar Dubai, stopover van 3 uur en door naar Bangkok.
Aankomst 13.30 uur plaatselijke tijd.
Om 18.15 uur vliegen we door naar Chiang Rai.
Hier blijven we tot maandag.
Maandag reizen we door naar Chiangkong, aan de Mekong en de grensovergang naar Laos.
Woensdagochtend steken we de Mekong over naar Laos, nieuw visa, en gaan we op de slowboat. We varen die dag naar Pak Bang, daar gaan we van boord en overnachten in een hotel.
De volgende dag varen we verder naar Luang Praban. Een stad die op de lijst van Unesco staat. Rondkijken, beetje fietsen en hoelang we blijven weten we nog niet.
Hoe onze trip verder gaat, en of we naar Vientiane gaan, ligt eraan hoe dat bevalt. Het is 800 km verderop.
In Vientiane is de friendshipsbrug, kunnen we weer naar Thailand, naar Nong Kai. Daar waren we al eens voor 3 nachten, we bleven er 7. Even terug dus. Maar t kan ook anders lopen.
Uiteindelijk zullen we 1 week aan een tropisch strand vertoeven, waar? Ligt aan het weer.
Op de 21 ste zijn we in elk geval in Bangkok, waar we s avonds om 23 uur moeten inchecken voor onze vlucht naar huis.

Jullie zien, er zijn nog een aantal zaken te regelen. komt goed, we hebben er zin in!