Thailand, 8 februari -4 Prachuap Khiri Khan - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu Thailand, 8 februari -4 Prachuap Khiri Khan - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Thailand, 8 februari -4 Prachuap Khiri Khan

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

08 Februari 2015 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

8 februari 2015 -4

Mooie dag om te fietsen, de zon staat hoog aan de hemel en er staat een flink briesje. Er is een prachtig fietspad aangelegd, en we vertrekken. Eerst langs die rots met de tempel erop, 499 treden, nog steeds geen zin in! En ja hoor apen! Gauw doorfietsen.
Boulevard af, brug over en dan is het doel het strandje dat we heel ver zien liggen. Misschien kunnen we daar wel zwemmen...
Halverwege, tijd voor koffie natuurlijk! Lekkere cappuccino, met gratis een kopje Fang thee, dat is een aftreksel van houtjes van de Wang boom, als ik het geloven moet! Helpt tegen diarree (heb ik niet) koorts, ook niet. Maar aj goedgelovig als we altijd zijn, drinken we het maar op. Glaasje water erbij en we kunnen er weer tegen!
Door naar de vissers.Pff. Heet! Rustig aan!
Eindelijk, zijn we er bijna, alles behalve strand en zwemfaciliteiten. Jammer! Ieder huisje verkoopt verse vis en krabben. Alleen, zelf koken kunnen we niet, dus kopen we geen krab!
Zelfde weg terug, later blijkt dat we ff door hadden moeten fietsen voor een mooie tempel, met liggende Boeddha in een grot. Helaas, andere keer!
Er stond heel veel wind, en om nu nog eens 5 km naar Ao Nao, te fietsen, daar hadden we niet zo'n zin in, dus ff naar het hotel, en toen met de tuktukbrommert, naar het strand.
Daar een noodlesoep gegeten en lekker aan het strand gelegen, onder de bomen.
Tuktuk stond er om 6 uur weer en bracht ons netjes terug.
De douche in en door naar Deegarden, want we willen morgen verhuizen, uit het hotel. Ze heeft heerlijk voor ons gekookt, westers, maar prima. We boeken voor 2 nachten bij, en we zien wel.
Terug in het hotel ontmoeten we een echtpaar uit Oss. We raken aan de praat en het is zo 1 uur. Dus naar bed!