23 februari -19 Bangsaen - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu 23 februari -19 Bangsaen - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

23 februari -19 Bangsaen

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

24 Februari 2015 | Thailand, Chon Buri

23 februari -19. Bang Saen


Heerlijk genoten van het ontbijt en in de songthieuw naar de stad. Missie 1: zoek het busstation voor de minibus naar Bangkok, Victoriemonument: dat doen wij zo: vraag het eerste beste busje dat geparkeerd staat voor de Universiteit, en je wordt vanzelf verder gestuurd. Het blijkt 2 straten verder te zijn, om de hoek.
Ticket kost 150 bath en 1 extra voor de bagage. Ze gaan elke 40 minuten, en kaartje reserveren is niet nodig.Missie geslaagd!
Missie 2: het aquarium en het maritiem museum. Lachen als we een kaartje kopen, de dames zitten achter een patrijspoort, kantoor lijkt wel een onderzeeer ! ondanks dat alle websites gesloten vermelden, zijn ze gewoon open.

Finding Nemo was zo gelukt, pijlstaartroggen haaien en enorme andere vissen met een moeilijke naam én honderden gillende thaise kinderen op schoolreis. Na een uurtje hebben we het wel gezien, tis niet zo heel spectaculair, maar Nita had ons gezegd dat we er heen moesten gaan.
Dus terug naar buiten pff heet! snel even de shoppingmall in om af te koelen en de befaamde Ceasar salade nog steeds zonder Ceasar te eten.

Te heet om nog wat anders te doen, dus terug naar het hotel, alweer in de songthieuw, want Sjeffie wil zijn dagelijkse dosis zon nog innemen op het strand. Ik kom later, want ik wil de foto's even laden en nog wat rommelen.

Op t strand wordt druk geruimd, de laatste strandstoelen worden opgeladen, niets lijkt nog op de mierenhoop die er het weekend was.

Bijna donker en we gaan snel douchen en op de eveningmarket eten. Dus weer een songthieuw zoeken en in 10 minuten zijn we er. Wat te eten? schoon stalletje met twee oude dametjes, zij in legging, kniekousen erover en teenslippers ja tussen de sokken! Ja het is nog steeds winter hier.
no prik zeg ik, geen peper dus. ik neem green curry, rijst groente en een stukje vis. Sjef kippenpoot met rode curry. Uit de koelbox vis ik twee bekertjes (verpakt) water en gaan we aan een formica tafeltje zitten op een plastik krukje. heerlijk diner. Ik moet zeggen, ik mis de boerenkool nog steeds niet.

Nog even een achteraf straatje in, omdat ik dacht daar een markt te vinden, niet dus.
erg donker dus snel weer naar de hoofdstraat.
koffie! met lemon curd taartje, samen de calorieën gedeeld. Wat doen we? Naar huis? We hebben besloten niet heel laat nog over straat te gaan hier, wij twee Farang vallen hier zo op, en de prosecuter zegt dat we voorzichtig moeten zijn.

Dan zien we footmassage 200 bath, geweldig idee!
Grote massagetent, wij naar binnen en we worden eerst de pootjes schoongeschrobt.
Ikke een Thaise broek aan, want mijn broekspijpen gaan niet ver genoeg naar boven. Lekker een uurtje relaxen in een heerlijke stoel.
Mijn masseuse komt uit Chiang Mai en heeft twee kinderen, die van Sjef is een beetje mismaakt, zielig, ze heeft een groot en een klein oog, en ze zitten ook niet op dezelfde hoogte.
Iedere keer opnieuw zie ik ze kijken naar Sjef zijn halve grote teen, altijd wel onderwerp van hilariteit!

Sjef heeft de hoofdprijs! die wordt met elleboog bewerkt en piept tegen mij dat t zeer doet maar hij laat het gewoon gebeuren. Als we klaar zijn krijgen we een bakje thee en lopen we toch maar naar huis, niet ver.
Morgen laatste dagje hier, en dan is echt het laatste hotel in zicht vóórdat we het vliegtuig in gaan.
Ik krijg nog een mooi foto binnen van Mijn moeder en kleine Kate, de oudste en de allerjongste, het gaat met beiden goed gelukkig!
We hebben alweer schoon beddengoed, het is echt een fijn hotel hier!


Tags: Bangsaen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

janny

Actief sinds 15 Mei 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 16360

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Thailand 2015. -1

30 Oktober 2013 - 22 November 2013

Thailand en Laos 2013

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: