Thailand -3 - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu Thailand -3 - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Thailand -3

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

07 Februari 2015 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Vanochtend was het een geweldige verrassing, om de geweldig mooie baai, badend in het zonlicht te zien, toen we de gordijnen open deden.
Gisteravond was het immers al donker, toen we aankwamen.
Wat geweldig mooi!
Dus hup aankleden en naar de morning market voor ontbijt. Helaas, geen tentje te vinden. De markt was er wel, maar voor Sjef, op zijn nuchtere maag, was die vislucht niet zo best, dus terug naar de boulevard en een heerlijke omelet genomen in een klein tentje. Lekker verse ananas gehaald op de markt en de dag kon beginnen.
missie 1 vandaag: fietsen huren. Dat viel nog niet mee, het is weekend en dan zijn ze allemaal verhuurd.
Dus maar een eindje gelopen en daar stonden toch 2 mooie fietskes voor een supermooi restaurant. Waar ze óók nog goeie cappucino hadden, dus gelijk missie twee ook geslaagd!
Het restaurant Dee Garden genaamd, bleek ook een guesthouse te zijn, 2 enorme kamers met badkamers, voor 400 bath, incl ontbijt, en gratis de was gedaan...
Tja, we hebben ons hotel al betaald tot maandag, maar als we hier nog langer blijven, verhuizen we misschien wel, no problem, koffertje dicht, tuktuk in, 500 mtr verder en klaar!
Maar wij met onze prachtige fietskes snel naar ons hotel, badspullen gehaald, de stotterende werkster met een fooi omgekocht voor 2 extra handdoeken, en op de fiets richting luchtmachtbasis Wing 5, want daar is het te doen.
Dat fietsen viel niet mee, we zijn ondersteuning gewend... Dus kalm aan, en links rijden is ook een vak apart, tot je een hoek omgaat en automatisch rechts gaat rijden!
Ja je leest het goed, luchtmachtbasis. Je kunt er gewoon op, dorp op zich, en de airstrip oversteken mag ook al gewoon, alleen geen foto's ervan maken.
Het is er een drukte van belang, veel bomen, mét apen, ik zag ze slingeren!
Het is weekend dus de Thai zijn ook in grote getale gekomen. Sommigen in badpak, de meesten in joggingpak, het is immers winter hier en zeker 28 graden!
Het is er prachtig! Mooi strand, (bij ons voor niet, steeds hoog water tot aan de kademuur en geen stoelen).
We bestellen een heerlijke lunch en dat wordt netjes op het strand bezorgd.
Sjef leest zijn boek uit, en ik haal de jetlag in. Nog steeds beetje last van.
Tegen zonsondergang fietsen we weer rustig terug, de fietsen mogen achterom binnen staan in het hotel.
Douchen, soigneren en we flaneren weer langs het water op zoek naar een lekker visje.
Maar eerst even langs de evening market, daar kijk je je ogen weer uit naar al het lekkers dat ze daar bakken, grillen en braaien, helaas heerst hier denk ik de kennelhoest, dus we besluiten toch maar een restaurant te zoeken, snel gebeurd.
Sjef bestelt een soort sardientjes. En ik een zeebaars. Nou dat was weer heerlijk!
Een schepijsje toe, en Thaise les gratis. Jaja ik spreek het gelijk, ik heb namelijk zo'n app : Speak Thai, en die praat voor me door de telefoon en ze snappen het gelijk, fantastische uitvinding!
We vinden nog een koffietent, voor Sjef een cappuccino en ik een olong thee, we zitten net of er komt weer een oud Thais vrouwke langs met een rieten mandje met daarin iets in plastic zakjes. Geen idee wat, maar ze zag er fantastisch uit! Donkerblauwe broek, lekkere wijde pijpen,beetje te kort, dito bloesje, Hello Kitty sokken en blauwe crocs, drie maten te groot. Niks verkocht, mandje achterop de brommert en daar ging ze weer!
Even later komen er 2 Europeesche oude kerels voorbij gefietst, geslingerd liever gezegd, een klap en heeft die ene gewoon een geparkeerde scooter geramd, zo zat als een pinneke, staat ie weer op, stapt weer op de fiets en slingert weer verder, hilarisch.
Enfin, we zijn weer in het hotel, morgen maar eens bedenken wat we verder gaan doen, het is hier lekker rustig, 's avonds na 10 niks te beleven, maar een prima plek om te starten. De zee doet ons goed, de mensen zijn aardig, en mijn horloge ligt in de kluis, tijd aan onszelf, wat wil je nog meer?
Morgen weer de boel verkennen, er is hier een berg met daarboven op een tempel, je klimt 499 treden en dan heb je een geweldig uitzicht. Je krijgt een oorkonde als je boven bent. Of ik zo'n oorkonde wil, dát weet ik nog niet, want.. Het barst er van de apen! En daar heb ik het niet zo op!

• 07 Februari 2015 - 18:55

Anja Passon:

Hallo Janny en Sjef,

Wat een mooie verhalen zeg, ben benieuwd naar de rest.
    Ik blijf jullie volgen. Geniet ervan xxx

• 07 Februari 2015 - 19:33

Liesbeth:

Hoihoi,
    Super dat het nog gelukt is met de reisverslagen, kunnen we we weer mee genieten. Het is weer goed begonnen zo op het brommertje met zijspan, had ik wel willen zien. Fotootje?
    Het was hier vrijdag HEEEEL koud, dus geniet van het lekkere weer.
    doei......

• 07 Februari 2015 - 19:42

Han:

Hallo,
    Mooie avonturen en verhalen, fijne tijd voor jullie, geniet ervan.
    Heb alles geprint, kan Tiny het ook lezen!
    Groet, H&J

• 08 Februari 2015 - 16:39

Conny Thiel:

Wij zullen toch ook eens naar Thailand :-)