Luang Prabang -Vientiane 11 november 2014 - Reisverslag uit Vientiane, Laos van janny viguurs - WaarBenJij.nu Luang Prabang -Vientiane 11 november 2014 - Reisverslag uit Vientiane, Laos van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Luang Prabang -Vientiane 11 november 2014

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

11 November 2013 | Laos, Vientiane

maandag 11-11-2013
luang Prabang-Vientiane

Op onze laatste ochtend nog wat rondgelopen, foto s gemaakt en uitgecheckt. sjef wil met de creditcard betalen, lukt niet. ik probeer het en meteen goed.! Een busje brengt ons voor 70.000 kip naar de airport.
Op de airport blijkt dat de boeki ng niet is geconformeerd. dus opnieuw tickets gekocht. cash betalen.het beste is om cash te betalen. We hebben nog wat dollars en Sjef gaat naar de pin en komt zonder geld terug Dan ikke naar de pin en meteen geld.Wat is dat toch met die jongen? Die zet alle pinautomaten op tilt!
ok alles geregeld. incheck klaar, wachten maar. mooie luchthaven nu maar hopen op goeie vlucht.
We stijgen snel op, recht omhoog, want er zijn hoge bergen. Een paar weken geleden is er nog een vliegtuig van Lao airlines naar beneden gevallen, plons in de Mekong. Ik heb nog gekeken, maar ik heb hem niet meer zien liggen. We krijgen een flesje water en een zakje fruitchips, we hebben het nog amper op, inleveren het afval, want we gaan klaar voor de landing. Die vlucht duur amper een half uur, en we landen keurig en zachtjes.
Op de koffers wachten is altijd een klucht, maar uiteindelijk zijn ze er toch. Op weg naar de aankomsthal staat er al een dame klaar met een bordje Janny Viguurs. Keurig geregeld door het hotel staat er een busje klaar, koffers erin en hupsakee daar gaan we weer. Gratis wel te verstaan.
In 20 minuten zijn we er in het Aroon hotel in Vientiane, aan de andere kant van de Mekong ligt Thailand, 1 km hier vandaan.
Nette kamer, nondeju wat is het hier heet, 33 C. En vochtig. Echte stad met veel verkeer, en smog. Maar wel veel meer reuring dan het sjieke Luang Prabang.
Dus we gaan weer aan de wandel, Lonely planet op de E-reader. Oversteken is een hele tour, ondanks zebra paden en fluitende verkeersagentjes. We nemen een Laotiaan, en lopen daar mee over.
We zien het paleis, een hele boel hele sjieke hotels, de fontein en lopen door naar het park waar de boulevard langs de Mekong loopt. De zonsondergang is geweldig!
Bij zonsondergang wordt daar veel gesport. Hardlopers, maar ook aerobics, buiten met honderden staan ze zich in het zweet te springen, mooi gelijk allemaal. Ik ga even zitten op een trapje, het lijkt wel hotstone massage. De stoepen geven hitte, wel hoed voor het rugske.
Naar de avondmarkt, alles wordt er aan de man gebracht behalve eten... Dus zoeken we verder, lopen een zijstraat in en zie daar een buitenrestaurant. Druk druk, dus goed eten, we strijken neer voor een ventilator. We bestellen springrolls. Eerst en niets anders, ervaring! Die zijn lekker daarna groente, rijst en curry. Die ventilator blaast zo hard dat de groenten van mijn stokjes waaien! Dus klaar ermee, voor 9 euri weer klaar met het diner. Mmm heb wel eens beter gegeten, maar ja buik vol. Missie : koffie. We vinden een "shopping mall " Cartierhorloges voor 10 euro, tasjes Louis Vuiton dito. Niks gekocht, behalve chocolade, daar hadden we zin in.
Naar buiten, o ja, warm. We lopen en vinden een soort koffietent, en we nemen icekoffie met cranberries. Zooo koud dat Sjef er koppijn van krijgt! Maar wel lekker.
Door naar het hotel, airco aan en douchen. Godsamme is weer de nagellak van mijn teennagels verdwenen, komt van de DEET tegen de muggen (die er niet zijn). We sprayen elke dag, je weet maar nooit.
Nu het volgende dilemma. Waar gaan we nog heen? Door de orkaan op de Philipijnen is het weer in heel Thailand van slag. De voorspellingen zijn niet zo best, overal buien de komende dagen. Behalve hier in het noorden, maar hier is geen zee.... Hebben wij weer, zou de derde keer zijn dat onze stranddagen nat verlopen. Wat is wijsheid? Nachtje over slapen en morgen maar eens naar het reisbureau, of Charuda raadplegen. Mijn motto : Komt tijd, komt raad!

Verslag uit: Laos, Vientiane

Thailand en Laos 2013

MOrgen Op 30 oktober 2013 vertrekken we naar Thailand.
Onze planning tot nu toe :
Vlucht naar Dubai, stopover van 3 uur en door naar Bangkok.
Aankomst 13.30 uur plaatselijke tijd.
Om 18.15 uur vliegen we door naar Chiang Rai.
Hier blijven we tot maandag.
Maandag reizen we door naar Chiangkong, aan de Mekong en de grensovergang naar Laos.
Woensdagochtend steken we de Mekong over naar Laos, nieuw visa, en gaan we op de slowboat. We varen die dag naar Pak Bang, daar gaan we van boord en overnachten in een hotel.
De volgende dag varen we verder naar Luang Praban. Een stad die op de lijst van Unesco staat. Rondkijken, beetje fietsen en hoelang we blijven weten we nog niet.
Hoe onze trip verder gaat, en of we naar Vientiane gaan, ligt eraan hoe dat bevalt. Het is 800 km verderop.
In Vientiane is de friendshipsbrug, kunnen we weer naar Thailand, naar Nong Kai. Daar waren we al eens voor 3 nachten, we bleven er 7. Even terug dus. Maar t kan ook anders lopen.
Uiteindelijk zullen we 1 week aan een tropisch strand vertoeven, waar? Ligt aan het weer.
Op de 21 ste zijn we in elk geval in Bangkok, waar we s avonds om 23 uur moeten inchecken voor onze vlucht naar huis.

Jullie zien, er zijn nog een aantal zaken te regelen. komt goed, we hebben er zin in!