Woensdag 13 november 2013 Vientiane naar Nongkhai - Reisverslag uit Vientiane, Laos van janny viguurs - WaarBenJij.nu Woensdag 13 november 2013 Vientiane naar Nongkhai - Reisverslag uit Vientiane, Laos van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Woensdag 13 november 2013 Vientiane naar Nongkhai

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

14 November 2013 | Laos, Vientiane

Sjef heeft een tuk tuk aangehouden,en we checken uit het hotel. Daar gaan we dan, mét 2 koffers én 2 tassen i. Dat kleine bakje. Lekker Sjiek!
We zijn zo op het busstation. Daar discussie met een propper, die tien maal zo duur is en ons maar tot de grens brengt. Voor 1,70 € zijn we met de aircon bus, mét hostess, helemaal op het busstation in Nongkhai, in Thailand.
We kopen 2 tickets, gereserveerde plaatsen.
Het is hier trouwens mode, én noodzaak, vanwege de smog, om een mondkapje op te zetten. Ze zijn er in alle soorten en dessins. Raar hoor, als ze tegen je spreken, gaat dat ding op en neer, net Donald Duck.

Dan uurtje wachten, dat is een attractie op zich!
We hebben uitzicht op de waterdispenser, daar wordt gretig gebruik van gemaakt. Er staat een leuk groen bekertje bij, met een smiley erop. Dat gebruikt nagenoeg iedereen, lekker fris!
En, ik hoop trouwens wel dat ik de foto kan uploaden, de waterbal is tevens oplaadpunt voor de mobiele telefoons. Er hangt namelijk een verlengsnoer, dat weer bij een oude televisie hoort, en daar kun je je oplader indoen.Ik heb geen vlammen gezien.de jongen haalt na een kwartier zijn foon weer op en kan weer bellen.
De monnik drinkt niet uit het bekertje, want die wil een flesje, en dat moet iemand voor hem halen.
Monniken reizen hier gratis, én apart. Er zijn op t vliegveld zelfs aparte stoelen.
Maar hier in Vientiane, is het station écht leuk. Er komen om de tien minuten venters langs, venters met pincetten, nagellak, mangostukjes, snuifflesjes (ze snuiven hier spul uit een flesje) donuts, maar ook leesbrillen kwarteleitjes en schriften. Maar er loopt ook iemand met een tasje vers gesneden vlees, gewoon in 35 graden, ik zie ook een man met 2 tasjes gebakken vis. Nou hoop ik toch niet dat ie in onze bus zit.
De mevrouw die achter ons zit, heeft een leesbrilletje aangeschaft met sterkte +3, ze leest met het stickertje er nog op!
Enfin, daar is de bus. De chauffeur gaat op een krukje naast de bagage zitten, en iedereen moet laten zien hoeveel stuks bagage hij heeft. Dat schrijft hij op het ticket. Dan de bus in en weg.
Naar de grenspost van Laos, aan het begin van de Vriendschapsbrug, van Laos naar Thailand, over de Mekong. Uitstappen, loketje langs, stempel halen, briefje uit het paspoort en weer instappen. We rijden over de brug en komen bij de Thaise immigratie. Stempeltje, briefje erin en visa voor 15 dagen, dat is genoeg. Voelt goed, we zijn weer in Thailand. Instappen en naar het busstation in Nongkhai. Voor 30 bath naar het guesthouse waar we in 2007 zo fijn gelogeerd hadden. We vonden het snel, maar Jesus wat een gribus! De kamer was 1 jaar geleden voor het laatst gepoetst, spinnenwebben en mieren. Daar ga ik met mijn insectenfobie natuurlijk niet slapen! Wat een sukkel die Somkiet! Zat ie daar gewoon in de tuin met zijn laptop. Hij was net terug van vakantie en had de kamers niet gecheckt... Zei hij... En wij zijn weggegaan, natuurlijk, dat hebben we wel geleerd, voelt niet goed, dan wegwezen. Nooit teruggaan zeg ik altijd, doe ik t één keer en je ziet het, weg mooie memories!
Gelukkig hadden we gisteren al gekeken naar een goed hotel met zwembad, hier in de buurt. Dus we hebben een tuktuk gezocht, wij weer sjiek erin mét bagage en op naar het hotel. Het Bualinn hotel. 3 maanden geleden geopend, prachtig nieuw, mét zwembad én 2 fietsen! Ik ben helemaal blij! Voor de somma van € 21 per acht, per kamer dan hè.
Het hotel ligt aan een groot meer, de kikkers kwaken en de krekels tsjilpen. Wat een rust!
Eten : er is nog niet echt een restaurant, ze hebben wel groen curry. Nou prima, met rijst en gebakken ei. Morgen verder zien.

We zijn nu op de kamer, we hebben zelfs BVN tv, dus Nederlands geouwehoer, maar soms wel leuk. Er is maar één minpuntje: het bed heeft wieltjes, en als ik wil zitten lezen, dan rijdt het bed weg. neen, geen rem!
Wel, dus vandaag de dertiende, liep heel anders af, dan dat we vanmorgen dachten. Maar het is prima zo. Ik ga mijn oordoppen opzoeken, want Sjeffie, ligt al heerlijk geluid te produceren.
Morgen weer een dag!
Www.bualinn.com

• 14 November 2013 - 16:34

Conny:

Leuk leesvoer. Thailand komt op mijn lijstje. Sri Lanka vinden jullie ook gaaf. Als je terugbent moet je onze verslagen daarover eens lezen.

Groetjes uit California en nog veel plezier!

• 14 November 2013 - 17:53

John Viguurs:

Ik geniet iedere dag van jullie verhalen.groetjes uit een zeiknat Zeeland

Verslag uit: Laos, Vientiane

Thailand en Laos 2013

MOrgen Op 30 oktober 2013 vertrekken we naar Thailand.
Onze planning tot nu toe :
Vlucht naar Dubai, stopover van 3 uur en door naar Bangkok.
Aankomst 13.30 uur plaatselijke tijd.
Om 18.15 uur vliegen we door naar Chiang Rai.
Hier blijven we tot maandag.
Maandag reizen we door naar Chiangkong, aan de Mekong en de grensovergang naar Laos.
Woensdagochtend steken we de Mekong over naar Laos, nieuw visa, en gaan we op de slowboat. We varen die dag naar Pak Bang, daar gaan we van boord en overnachten in een hotel.
De volgende dag varen we verder naar Luang Praban. Een stad die op de lijst van Unesco staat. Rondkijken, beetje fietsen en hoelang we blijven weten we nog niet.
Hoe onze trip verder gaat, en of we naar Vientiane gaan, ligt eraan hoe dat bevalt. Het is 800 km verderop.
In Vientiane is de friendshipsbrug, kunnen we weer naar Thailand, naar Nong Kai. Daar waren we al eens voor 3 nachten, we bleven er 7. Even terug dus. Maar t kan ook anders lopen.
Uiteindelijk zullen we 1 week aan een tropisch strand vertoeven, waar? Ligt aan het weer.
Op de 21 ste zijn we in elk geval in Bangkok, waar we s avonds om 23 uur moeten inchecken voor onze vlucht naar huis.

Jullie zien, er zijn nog een aantal zaken te regelen. komt goed, we hebben er zin in!