20 februari -16 van Chacoegsao naar Bangsaen - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu 20 februari -16 van Chacoegsao naar Bangsaen - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

20 februari -16 van Chacoegsao naar Bangsaen

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

20 Februari 2015 | Thailand, Chon Buri

20 februari -16 naar Bangsaen

Vanochtend was het vroeg dag, half 7 eruit, inpakken, brood en mango's mee. De mandarijnen laten we achter, die zijn droog,en alles klaar want om 8 uur worden we door Xx en Xx opgehaald. Zo lief, dat ze ons helemaal naar Bangsaen brengen! Het blijkt toch 1 uur rijden te zijn, want er wordt gewerkt aan de tolweg richting Chonburi.
Eenmaal in Bangsaen aangekomen krijgen we nog een sightseeing én het telefoonnummer van iemand die we altijd mogen bellen, en er wordt ons op het hart gedrukt te bellen als er iets is, of als we problemen hebben of vertaling nodig is. Oppassen met pinnen, let op je tasje, ga niets eten op het strand, te duur, let op dat je niet wordt afgezet en allerlei andere tips. Dan gaan we inchecken in het S2 hotel dat Ze voor ons geboekt heeft gisteren. Maar ze laat haar man inchecken, die even met de receptioniste praat en hup 200 bath korting weet te regelen. hij betaalt, zij zegt, we regelen het in de auto. Dus bagage gedropt in de kamer, ze gaan even mee om te checken of hij goed is, en dat is! Regelen ook nog een tweede laken voor me en dan gaan we nog even in de auto voor een rondje tips in Bangsaen. De heuvel op waar de apen zijn zijn, de restaurants waar je lekker kunt eten enz.
We regelen de betaling nadat we bij de ATM gepind hebben. Ze hebben geen tijd meer voor koffie, want Hij moet naar het werk. Na een warm afscheid zijn we weer samen en kunnen we weer ondernemen wat we willen, en ... Een eind lopen, want dat weten Thai echt niet wat dat is. Ze rijden overal heen, stappen uit en 20 stappen verder zitten ze weer in de auto en zijn airco.
Dus we gaan aan de wandel, op de wandelroute langs de zee. Er staan honderden stalletjes met eten, krab, kokosnoot, platgeslagen kip zonder botjes, visballetjes, halal food, speelgoed, en ga maar door. We eten er niet, mag niet van Nx.
We lopen helemaal naar de shopping mall, waar we prachtige rugzakken hebben gekocht van nomad, voor een fractie van de Nederlandse prijs. Dan zien we eindelijk salades, ziet er netjes en schoon uit, dus ik bestel een Caesar salade, Sjef tonijnsalade en frietjes, heerlijk! De Caesar is sla, croutons, slasaus en geraspte kaas, ik noem het sla en laat Ceasar maar thuis!
Sjef laat de manager enorm schrikken, hij stond achter haar en begon opeens hard tegen mij te praten, zij zat op haar mobiel te kijken, zoals iedereen die hier aan die epidemie lijdt, en sprong een halve meter van de grond. We moesten er met zijn allen vreselijk om lachen!

We hadden ook nog dollars meegenomen, voor als we visa moesten kopen, ervaring rijker toen we vorig jaar in Laos geen dollars konden kopen. Die hadden we niet nodig, we gaan niet naar Angkor Wat, die blijft op de bucketlist. Dus besloten we ze in te wisselen bij een bank, worst ieder biljet een voor een in de hand genomen en omgedraaid en wordt er zo'n 50 $ niet omgewisseld omdat er een hoekje af is, of omdat er op geschreven is, moet niet gekker worden, de hele transactie duurt wel een half uur. Wat een flauwekul, altijd wat met dat stomme geld! Enfin, die andere dollars spendeer ik wel in Bangkok!

Bangsaen is een gezellige plaats, veel reuring, leuke restaurants, barretjes en koffietenten en heel veel stoelen op het strand onder de palmbomen en de parasols, want de Thai, die willen wit blijven. Hier in de winkels vind je overal whiteningcremes die ze opsmeren, waarvan het bruin verbleekt, de omgekeerde wereld dus. Wel we hebben dus ook teruggelopen, hele tippel, maar heerlijk langs het strand, lekker windje, en dan is het fijn terugkomen in een kamer met airco.

Vergeten te sprayen tegen de muggen: doen we nog even en moeten dus de kamer uit. Even naar de 7 elevenshop, voor yoghurt en cola en dan douchen en naar bed!
Morgen zien we verder.