Thailand -6 - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu Thailand -6 - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Thailand -6

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

11 Februari 2015 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

10 februari 2015 -6

Nou dat werd gisteren toch nog een latertje. We gingen eten bij een Italiaans restaurantje en raakten aan de praat met een. Nederlands echtpaar, die hier elk jaar 4 maanden overwinteren. Kwamen van origine uit Oss. ( ja alweer dus).
Wonen die in Vlissingen, langs de boulevard vlakbij Michieltje. Nou dat kennen we wel! Hè Lies?
De uitbater ging eigen gestookte likeur schenken, soort grappa, dus dat ging goed.
We hebben heerlijk geslapen in ons grote bed, onder de apendekentjes.

Vanmorgen verwend met een héérlijk ontbijt, mét cappuccino en heerlijke thee.
Het is schitterend weer, zacht briesje en kraakhelder.
Enfin, op t fietske met missie : languren kijken. Dat is ook op Wing 5, de basis, het is daar werkelijk prachtig! De aapjes kwamen goed tevoorschijn en zijn heel tam, ze hebben een snoetje dat net lijkt op een brilletje.

Vlakbij is ook een tempeltje, heerlijk even gezeten, je hoort er alleen ruisen van de zee, getingel van de windgong en ruisen van water, met geur van wierook.
Zo vredig, je komt totaal tot rust!
Het watervalletje dat naar beneden klettert bleek een waterleiding te zijn, dus niets is wat het lijkt, maar bleef mooi!

Maar ja aan alles komt een end en hup, we zijn weer op ons fietske gesprongen, en rustig aan langzaam de kustweg verderop gefietst. Langs de officiers villa's en gestopt bij de golfbaan. Daar heel veel eekhoorntjes, of familie ervan in de bomen en een enkele Thaise bobo aan t golfen. Colaatje erbij, och wat is t toch simpel om van de mooie natuur te genieten.

Verderop gefietst, langs de 2 hotels en gestopt voor een Pad Thai, superlekker en uiteindelijk neergestreken aan het strand, waar Sjef ontdekte dat zijn voorband slap was. Neen, niet weer! Dat hoort er elk jaar gewoon bij. Een mannetje gevraagd bij de fietsverhuur of ie wou oppompen, dat ging, dus wij weer blij. Good luck, sir,zei hij nog, nou mooi niet...
Ik in mijn lekkere strandstoel neergestreken en twee tellen later in dromenland, totale ontspanning!

Na een uurtje of wat maar eens naar de band gekeken, zo plat als een dubbeltje en 6 km van huis. Wat nu? Wel we hielden een tuktuk aan, fietske én Sjef erin en rijden maar! Janny erachter aan, helemaal alleen in Thailand, maar ik ben gewoon aangekomen, weliswaar een blok omgefietst vanwege twee woest blaffende joekels. Daar barst het hiervan, en daar heb ik het niet op!
Sjef was netjes thuis afgezet, en zat al aan een lekker drankje.
Kwamen daar de mensen uit Oss voorbij gefietst, drankje gedaan, tips uitgewisseld, en toen was het eten klaar. Joh, wat kan die meid toch lekker koken!
Morgen krijgen we kookles!
Nog rondje gelopen langs de zee, tot de conclusie gekomen dat we toch maar langer blijven! Het voelt zo goed hier, dus waarom dan verkassen, niks hoeft.
Eindelijk mama gesproken, die blijkt ziek te zijn, het noro virus heerst in het huis, dus dat is minder. Hoop dat het gauw over is, want met dat soort dingen ben ik té ver weg.
Enfin, al met al was het een superdag vandaag!

• 11 Februari 2015 - 09:02

Liesbeth:

Het is toch wat met Sjef en zijn fietsje in Thailand. Zo te lezen hebben je het heerlijk, en genieten je ervan, prima.
    Goed kijken en oefenen met koken dan lukt het in Vlijmen ook. Wij willen ons wel aanmelden als vrijwilligers om te komen proeven en natuurlijk ook om het zelf te leren.
    Xx

• 11 Februari 2015 - 13:28

John:

Ik zal oewel bandenplekles geven,veel plezier

• 11 Februari 2015 - 21:43

Jeanne:

as ik oe reisverslag lees dan wit ik zeker dagge daar goed bent en carnaval echt niet zult missen vrouwke