25 februari -21 naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu 25 februari -21 naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

25 februari -21 naar Bangkok

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

26 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

25 februari -21 Bangsaen -Bangkok

Het einde van onze prachtige reis nadert met rasse schreden!
Vandaag vertrekken we met de minibus naar Bangkok, het busstation is bij Victoriemonument, en vandaar uit met de tuktuk naar het hotel in 10 minuten.
De rit duurt ongeveer 1 uur en 45 minuten.
Pff, wat een drukte inBangkok, daar moeten we altijd even aan wennen. We zijn rap bij het hotel, waar onze reis begonnen is.We boeken 2 nachten, zodat we morgenavond vóór we het vliegtuig ingaan nog even kunnen douchen en een dutje doen.
Ach hoor net van Coen dat Fabio, hun oude kat is overleden. Verdrietig, ze waren er zo aan gehecht...

We vliegen met een Airbus. A 380, dat is een enorm vliegtuig. Wij klootjesvolk zitten in de Economy class, maar in de business-class zijn heuse bedden met badkamer.
Daar vliegen onze nieuwe Thaise vrienden altijd in... Tja verschil moet er zijn!
Zij zijn van adel, en of Viguursen dat nou zijn, daar zijn we nog steeds naar op zoek!

Maar vandaag hebben we nog de tijd en pakken de BTS naar de shoppingmall's en slaan onze slag bij MBK. Eten nog even een paar sushi's, en dan gaan we door met de trein naar NANA station, waar we om 8 uur met Remy hebben afgesproken. Ter info, Remy is een vriend van Coen en is van lagere school af al bij ons over de vloer gekomen, hij heeft een softwarebedrijf opgezet hier in Bangkok. Ze leveren duikvakanties aan boord van luxe schepen, all over the world en het loopt lekker.
Het heet Liveaboard.nl volgens mij.

Wat is hier reizen met het openbaar vervoer toch simpel en spotgoedkoop.
Hier koop je een ticket en klaar, heel wat anders dan de OV chipkaart, met saldo, poortjes, niet werkend, geen korting, in en uit hecken en ga zo maar door. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds niet weet hoe het allemaal moet. Dus koop ik een kaartje en betaal dan al 1 € meer, voor straf!
In Nana dit is Sukhumvit-wijk is het een beetje broeierig, we scharrelen wat rond over de eveningmarket, vol met kramen met sexartikelen, dito farang die naar de bijbehorende dames zoeken, louche restaurants, oude Thaise hoeren, ladyboys, je ziet hier van alles!
We besluiten koffie te drinken, en kunnen het dan op afstand redelijk veilig even bekijken.
Tegen achten gaan we naar de overkant, soi 8 naar Monsoon, daar hebben we al vaker met hem gegeten.
Even later komt Remy binnen, beetje groenig, voelt zich niet zo lekker, maar na een biertje trekt hij wat bij.
We hebben weer een hoop te kletsen én te zien, het eten is er prima.
Om 12 uur wordt hij opeens weer wat groenig, tijd om naar huis te gaan, het was een gezellige avond! We hebben de laatste trein, en om half een val ik om op het zachte bedje.
Morgen, dag van de waarheid, want ik moet kijken of mijn jeans nog past....

• 26 Februari 2015 - 16:42

Conny:

Jammer dat het weer over is, voor jullie en voor de lezer. Goeie en veilige reis terugnaar huis!
    Ik koop ook altijd een te duur kaartje ;-) en jullie zijn vast van adel: de arme tak! Maar rijk in ervaringen!

xxxx

• 26 Februari 2015 - 17:20

Jeanne Viguurs:

Bedankt voor de prachtige verhalen en een goed thuisreis gewenst
    groetjes en tot ziens