22 februari -18 Bangsaen - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu 22 februari -18 Bangsaen - Reisverslag uit Chon Buri, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

22 februari -18 Bangsaen

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

24 Februari 2015 | Thailand, Chon Buri

22 februari -18 Bang Saen

Even inhalen, omdat er problemen met de website waren kon ik niks uploaden. Het schijnt weer gemaakt te zijn.

Het gevecht met het dekbed heeft lang geduurd, heel veel herrie van de jeugd buiten, we zitten best ver van de straat, maar ik heb toch maar oordoppen in gehad.
O.K. Niet klagen, aankleden en naar het ontbijt, wauw! 3 gangen vol met lekkere dingen, croissants, sla, soep, fruit heerlijk!

Terug naar de kamer en daar is het kamermeisje. Uitgelegd dat ik alleen onder de hoes van het dekbed wil slapen, yes madame, Sjef geeft fooi, ze is gelukkig.
Ikke minder want als ik weer op de kamer kom, zijn de hoezen van het dekbed af, en ... Verdwenen!
Sjef onderneemt een nieuwe poging en komt met een jongen terug, mannen onder elkaar, die snappen het beter, score : 2 dekbedhoezen!
Tis toch te gek, ik ga niet die airco op 18 graden zetten en in de wind onder een dekbed. Dan waaien de haren van mijn kop, en ik hier eindelijk eens succes met mijn haren, want blondines zoals ik zijn er maar weinig hier, haha! :-D

We nemen de songthieuw, (een pickuptruck met banken aan beide zijden) die je voor een dubbeltje naar het andere einde van de stad brengt.
We gaan naar de stad dus, stappen ergens uit en gaan winkeltjes kijken.
Er zijn allemaal kraampjes met vis vers, gedroogd, schelpen, snoep taartjes, joh ik kan aan het opnoemen blijven!
Had ik al verteld dat er hier zoveel Twitnys zijn? Twit, denk vaak aan jou hehe!

We kopen iets van coconut, klaargemaakt in bananablad, lekker! En ik koop Aloevera gel, helende gel. Alleen dat spreken ze even anders uit, iets zoals alóvela, maar ik kreeg het gevonden, voor 1 € per tube.
Uiteraard vinden we een cappuccino, en we nemen er lekker 2! Voor € 2,64 4 stuks!
En wat zien we? Daar midden in de hoofdstraat, aan de overkant loopt over de electriciteitskabels een aap met een jonkie. Mooi blijven daar! Daar reken je toch niet op!
We lopen nog een rondje langs een markt, Sjef zijn favoriete plek (!) en ik heb honger, dus gaan we zitten, in een schoon tentje en bestellen we maar wat. Het blijkt fried rice te zijn en ik neem de balletjes erbij die recht uit de stoompan komen, heerlijk! Er zit crabvlees in. Zo, ook weer klaar, nu terug naar huis. songthieuw in en raak aan de praat met een Turkse man, vertaler is hij Japans-Turks. Nou Turks, dat spreek ik ook hoor, merhaba! Hij is hoogst verrast, we hebben plezier!
Als we uitstappen, wat eerder, omdat het zo druk is langs het strand, belanden we in een massa van motorbikes, duizenden, nog nooit zoveel bij elkaar gezien!
Dus weer wat te aanschouwen, trouwens we kunnen niet eens naar het hotel, het is gewoon vol.
Als ze vertrokken zijn, halen we strandspullen, Sjef dan, ik kleed ook niet uit, net als de Thai, want ik ben in 20 minuten gebarbecued. Lekker in een hangstoel, ruisen van de zee, schreeuwen van blije Thai en ik ben in Dromenland voor een half uurtje.
We blijven tot zonsondergang, ik heb geweldige foto's gemaakt.
Parasols worden dichtgeklapt en we gaan.
Lekker in het restaurant gegeten, sla en spaghetti, heerlijk!
We hebben VIP behandeling, de band speelt en lang zijn wij de enige toeschouwers, als the Carpenters weer eens van stal worden gehaald.
Nog even naar de koffietent, het weer is een stuk aangenamer, niet zo heet en lekker zeewindje, tussen de bosjes loopt een rat, tis gelukkig niet zo'n grote...maar Sjef is er niet gerust op... Maar geen wonder, er ligt van alles op straat na de invasie.
Op naar bed, en slapen, onder een dun lakentje! Stuk beter! Nog ff Holland bellen en oogjes dicht.
Morgen weer een dag! Met missie: postzegels.




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

janny

Actief sinds 15 Mei 2012
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 16355

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Thailand 2015. -1

30 Oktober 2013 - 22 November 2013

Thailand en Laos 2013

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: