16 februari -12 Petchaburi laatste dag - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu 16 februari -12 Petchaburi laatste dag - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

16 februari -12 Petchaburi laatste dag

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

16 Februari 2015 | Thailand, Phetchaburi

16 februari -12 Petchaburi

Zo, vandaag laatste dag hier, bij Ushi and friends! We lachen wat af, want Nin lijkt echt op Ushi!
We zijn vanmorgen op de fiets naar de mini bus halte gegaan, omdat we naar het meer in het Kaeng Krachan National park wilden gaan. Nin had voor ons een briefje gemaakt voor de chauffeur, wat we wilden, waarheen en wat we moesten betalen, én met haar telefoon nummer, in case of emelgency.
O.K. Fietsen op slot en daar laten staan. Briefje geshowd aan een propper, werden we naar de overkant gestuurd, voor lokaal busje. Moesten we ons melden bij een of andere Thaise doos, die ons briefje in beslag nam, geen woord over de grens sprak, en het ook niet meer teruggaf. Dus Sjef moest t weer gaan regelen aan de overkant, dame mee en ja hoor briefke weer terug. Ik heb er maar een foto van gemaakt, je weet maar nooit.
Binnen 10 minuten zaten we erin, uurtje rijden door allerlei leuke plaatsjes, en ja hoor daar doemde het meer op. Wat prachtig!
Chauffeur heeft ons netjes bij het bezoekerscentrum gedropt.
We besluiten meteen een boottochtje te doen, langs de eilanden. Het meer is echt giga groot. Bij één eiland zagen we zwemmende apen. Ze kwamen echt naar het bootje toe, zo grappig, enkel die koppies boven water.
Door naar een ander eilandje met een sjieke hut erop. Hier placht de koning wel eens een middagdutje te komen doen. Tja, ze kunnen ons natuurlijk van alles wijs maken, Willem Alexander komt misschien ook wel eens zwemmen in de Ijzeren man en ff slapen op het eilandje, maar vooruit, we geloven het maar. Verder door, het is enorm groot, zo stil, veel vogels, en we tuffen met de longtailboat verder. Echt de moeite waard.
Het is eigenlijk de bedoeling dat je hier een soort safari -te voet - doet 2 of 3 dagen, slapen in de jungle in een tent, en dan zie je de big 5. Als ik nou 20 was en mijn Sjeffie ook, dan zou ik er nog over nadenken, maar nu, neen we wandelen hier lekker even rond, eten een soepje en een curry en kijken ons ogen uit naar de prachtige vogels in alle kleuren, Sjef vindt nog wat zaadjes van een boom met knaloranje bloemen het wordt vanzelf 4 uur. Het busje komt ons gewoon weer ophalen, zoals we gevraagd hadden en het chauffeur ( we kunnen er namelijk niet achter komen - man of vrouw- ) rijdt ons weer netjes naar Petburi terug, waar onze fietskes gewoon nog op ons staan te wachten.

Honger! Door naar de avondmarkt, wat een hoop verschillende dingen zie ik weer, ze bakken en braaien wat af hier, eerst een pancake met banaan hadden we de hele week al zin in. Opvallend is wel dat we vroeger vers fruit erin kregen met zoete melk, nu is alles siroop hier.
Daarna een kersvers portie Pad Thai, nog eens goed gekeken, weet nu echt hoe het moet, al doet ze het weer anders dan bij de kookles.
En dan komt er een hoge militair naar ons toe, zegt, you like thaifood? Ik zeg yes sir! Hij zegt : good luck madame. Ikke senks sir, en we moeten allebei weer aan Ushi denken, haha.
Supermarkt is volgende doel, wat dingetjes voor onderweg morgen.
We hebben een bungalowtje geboekt bij een hotel in Chachoengsao, een klein plaatsje 80 km ten westen van Bangkok. Dat betekent dat we morgen eerst naar Bangkok gaan, met een minibus en dan moeten overstappen op een andere om er te komen. Dus morgen reisdag, en op ons gemakkie!
We gaan er de tempels bezoeken, er is er ook een van de Hindoestanen. Ben erg benieuwd.
Hetgeen opnieuw betekent: zerfspul bij elkaar, koffer dicht en klaar is kees!

Ev ondertussen stromen de carnavalsfoto's hier binnen. Je mist hier niks, zo ver weg en onwezelijk. Ik zie wel de kinderen en de kleine schatjes veel plezier hebben, dat mis ik wel een beetje, maar ja, dat komt wel weer!