15 februari -11 Petchaburi - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu 15 februari -11 Petchaburi - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

15 februari -11 Petchaburi

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

15 Februari 2015 | Thailand, Phetchaburi

15 februari -11 Petchaburi

Vanmorgen om 11.11 uur al onze vrienden in Oeteldonk een fijne dag toegewenst met een videoboodschap, met het Oeteldonks volkslied!
Ik wens Ton en Jackie hele goede zaken, heb gezegd, deel maar zonnebrandcreme uit, kunnen ze mekaar insmeren, schitterend!

Op fb veel leuke reacties gehad.
Bij deze nogmaals: heel veel plezier! Geniet ervan, het is geloof ik heel mooi weer daar.
En Bea is jarig, dus proficiat!

Vandaag is zondag, dus veel zaken zijn gesloten.we besluiten naar het -één van de velen- koninklijk paleis te fietsen. Dwars door de stad, maar 's morgens is het niet druk. Best een eindje trappen, op een gewone fiets, waren we niet meer gewend!

Bij de ingang worden we staande gehouden door de militaire politie. Ik moet afstappen, dat hoort zo. Dan mogen we verder, fiets parkeren en wandelen door het prachtige park. Wat een rust! Eekhoorntjes springen over de boomtakken, en vandaag eens géén apen.
We kopen een ticket, dubbel tarief dan voor de Thai, maar ja, tis niet anders!
Het paleis is gebouwd door een Duitse architect rond 1908 en in 1932 aangesloten op de waterleiding. Het is barokstijl, neigend naar art deco. Bijzonder mooi!

Op de eerste verdieping de slaapkamer van de koningin, met badkamer, en boven in de gordijnroe, een duivennest, met pa en ma duif er gezellig op. Die wonen nog eens koninklijk! Wat we willen zeggen is dat het slecht onderhouden is, de ramen openstaan en de duiven af en aan vliegen, er maar op sommige plekken meubels staan, maar het wel leuk zou zijn om met zijn allen in te wonen. Skateborden door de gangen, of fietsen, glijden langs de trapleuningen. Best leuk!
Het bordes lijkt op paleis Soestdijk, kunnen we met koningsdag zo'n mooi defilé houden.
Enfin, genoeg gezien, ik mocht er geen foto's maken, maar vooruit 2 heb ik er toch stiekum gemaakt natuurlijk!

Gezellig terug gefietst, en in Chinatown gestopt, fietsen geparkeerd bij de bank, om te voet eens verder te bekijken.
Altijd leuk, wat je daar toch voor winkeltjes, of liever gezegd, pakhuis met rolluik ervoor ziet, prachtig!

Belanden natuurlijk op een markt, mijn favoriete plek, van Sjef iets minder...
Van lipstick tot ingewanden van een catfish, van krabben tot kippenpoten, shampoo, bodymilk, je zegt het maar.
We drinken koffie in een leuk modern tentje, La maison. Ze hadden de kerstspullen nog hangen.
Aanstaande donderdag is het Chinees nieuwjaar. Het jaar van de geit. Vooruit met de geit dan, wij weer verder, naar de drogist, voor aloë vera gel, voor mijn zere pootje. Snel gevonden, schijfjes mango (hard en zuur) toe, en recept, 4 x daags de gel smeren. Ben benieuwd!
Dan nog 4 lipsticks gekocht voor 100 bath (is 2 €) en zie ik nog fijne zomerbroeken.

You can try madame, dus ik vóór de winkel op straat, over mijn eigen broek gepast. De maat is XXXXXXL en hij past, ff pingelen ( mag niet van Sjef) 20 bath eraf (!) en inpakken dan maar.
Dan zijn we weer bij de fietsen en besluiten we naar huis te gaan. Het is hier erg warm vandaag, ik had slecht geslapen, dus een klein dutje zie ik wel zitten.

Als we aankomen staat Nin in de tuin. Nin, is net Ushi! Ik moet er steeds om lachen?Je weet toch wel dat er hier om de hoek markt is? Kun je gelijk eten kopen voor vanavond. Ja goed plan. Met hoge verwachting lopen we erheen.

Nou Sjef noemt zoiets nog steeds een griebus, ik ben het vandaag eens met hem!
Vers vlees, kip, rauwe vis, etc. Allemaal al uren in de zon, hoezo eten? Neen, we eten zeker wel op straat, maar wel waar de Thai eten en waar ze het voor mijn neus bereiden. En mijn neus - farang- noemen ze dat hier, bedriegt mij niet.
Dus we eten niets, kopen ananas en mandarijnen en wegwezen.

Aan de overkant zit een eettentje, daar nemen we een lekker groentesoepje en Sjef kippenpoot gegrild, met rijst en een heerlijk sausje. Kopje water met een rietje, klaar en schoon.

Blokje om gelopen, ziet er best netjes uit hier. En lekker terug de tuin in.

Ik zit hier te schrijven, maar hoor allerlei vreemde geluiden, ik hoor de gekko, die roept gek-ko! Ja echt waar, die roept zijn eigen naam. Ik hoor een schreeuwert van een vogeltje, en nog een ander geluid, dat ik niet weet waarvan dat is, dus ik ben al binnen hahah! Ik denk dat het een kikker is, maar je weet maar nooit!

Nog een nachtje bijgeboekt, want morgen willen we naar het meer, dat hier een eindje vandaan ligt. Dinsdag gaan we hier weg, dan hebben we de stad uitgekamd, tijd voor iets nieuws!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

janny

Actief sinds 15 Mei 2012
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 16358

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Thailand 2015. -1

30 Oktober 2013 - 22 November 2013

Thailand en Laos 2013

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: