13 februari Naar Petchaburi -9 - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu 13 februari Naar Petchaburi -9 - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

13 februari Naar Petchaburi -9

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

13 Februari 2015 | Thailand, Phetchaburi

13 februari -9 naar Petchburi

Vroeg opstaan, ook voor de bazin van onze kamers, vroeg ontbijt. 2 gebakken eitjes met héél veel sla. Mmm... Niet zoveel zin in.
Om half 10 weggebracht in zo'n hele grote 4 deurs pickuptruck. In twee minuten bij het treinstation, uitgezwaaid! Doei!
Op naar nieuw avontuur:
Petchaburi. 3 uur in de trein, noordwaarts, op de hoogte van Hua Hin, in de buurt van Bangkok in het binnenland.
Trein was redelijk op tijd, geen gereserveerde plaatsen, maar plaats genoeg.
Alle ramen open en fans aan, toch wel warm, maar ja je moet nou eenmaal reizen om ergens te komen.
Animatie genoeg! Alle venters met drankjes, nasi,sigaretten, visjes, snoepjes, kwarteleitjes met vissaus, enz. Enz.
Maar ook onze overburen begluren, 2 Noren, van tegen de 70, zij met lange blonde/grijze krullen, veel rimpels, botoxlippen, blote jurk en geen BH. Hij lange benen (onder mijn stoel) vuile bermuda aan, ongewassen type, zoals Sjef dat noemt en die kunnen per definitie niet aardig zijn, zegt ie dan.

Na enkele uren komen we aan, net zo'n schattig stationnetje. We bellen met Nisa van 2N guesthouse. Ze kan ons niet komen halen, maar wil de taxichauffeur spreken. Zij legt in Thais uit waar hij moet zijn, voor 100 bath worden we gebracht.

Het is hier supermooi! 6 appartementen zijn er, fris en superschoon en vrolijk ingericht. Tegelvloer met blauwe bloemen, dito badkamer met vrolijk blauwe bloemen op tegelvloer en douchegordijn.
Prachtige tuin met allerlei zitjes.

We logeren hier voor 580 Bath, dat is €15,59 om precies te zijn, voor logies ontbijt én 2 fietsen, totaal per nacht.

Na eerst een dutje in een heerlijk zacht bed (eindelijk weer eens, Thaise bedden zijn echt keihard). Douchen en op het fietske naar de stad, want we hebben honger!
Jeetje mina, dat is een cultuurshock, het is 5 uur en avondpits. Hartstikke druk en veel smog. Niet meer gewend na 1 week in Prachuap.

We hebben een goede kaart gekregen van Nisa, dus de avondmarkt is snel gevonden. We zijn weer bezienswaardigheid hoor. De enige farang die er zijn. (Farang betekent lange neus, ofwel buitenlanders)

Daar een keur van Thais eten, eerst maar eens een rondje gesnuffeld, tot we een kraam met Sushi vinden. Ook niet verkeerd, dus die nemen we. Heerlijk en kersvers en ... 5 bath per stuk! We nemen 2 rondes, 100 bath totaal. Geen geld dus.
Daarna nog een zakje verse ananas en buik weer vol.
Wat nu? Eigenlijk weten we het niet, je bent dan zo'n kat in een vreemd pakhuis, moe en in al die drukte stuurloos.
We besluiten lekker naar huis te fietsen, wat boodschapjes te doen, douchen, eens bekijken wat we morgen willen doen. Ook omdat het zo donker wordt, en dan komen van alle kanten de zwerfhonden, en daar schrik ik steeds van op de fiets.

Bij Tesco lotus, ik noem t altijd Tokus, koop ik ook komkommer, om op mijn (zon) verbrande enkel te leggen. Ik ben gisteren aan het strand misschien 10 minuten in de zon geweest, mét factor 50 gesmeerd en nóg verbrand.
We fietsen verder en vinden een koffietent. Nog niet gehad vandaag, een bakkie cappuccino, heerlijk!
Sjef heeft de komkommer netjes in lange repen gesneden en om mijn enkels gedaan, het heeft goed geholpen, na een uurtje is de brand eruit.

De grote kaart uitgevouwen, want we moeten een volgend plan bedenken, want zo helemaal niks is ook maar ongewis.
Bovendien, is het morgen Valentijnsdag, wordt hier uitbundig gevierd, en de 19e is het Chinees nieuwjaar, de dagen ervoor en ernaar schijnen erg druk te zijn om te reizen, moeten we dus ergens zitten en/of acco geregeld hebben. Missie ongewis dus.

In Den Bosch is het Carnaval al losgebarsten, op Facebook komen de foto's voorbij, maar ik moet zeggen dat het een beetje aan ons voorbij gaat, tot nu toe dan hè. Jullie hebben er goed weer bij volgens mij, dan is het dubbelgezellig in de stad.
Ik zou dus zeggen, alvast heel veel plezier, we volgen jullie avonturen ook hoor.

Mijn moeder ook nog gesproken, die is weer een beetje opgeknapt, gelukkig. Vanavond komt De Peer daar op bezoek, dus die is onder de pannen.

Wij gaan vandaag eens vroeg slapen! Ontbijt tussen 8 en 10 uur, in de tuin.