11 februari -7 kookles - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu 11 februari -7 kookles - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

11 februari -7 kookles

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

12 Februari 2015 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

11 februari -7 kookles in PrachuapkhiriKhan


Vandaag hebben we kookles van Sew, de eigenaresse van het restaurant, waar we ook een kamer huren. Ze is chef geweest in een restaurant op Phuket en kan heerlijk koken.
De dag start met boodschappen doen op de morning market. 500 meter hier vandaan. En het was de bedoeling dat ik mee ging. Ik moest achter op de scooter, ze reed in de eerste versnelling en ik zat zacht, ze is een forse tante (!)
Op de markt alles gekocht wat we nodig hadden voor Pad Thai en chicken met cashewnoten. Wat fruit en hup daar moest mijn been weer over de buddysit, valt niet mee! Terug naar de kookles.
Sew had zich in een koks outfit gehesen, ik kreeg een schortje en een achterlijke koksmuts.
Eerst alle ingrediënten snijden, en toen aan de wadjang en bakken en braaien. Een eyeopener, want de noodles gaan bij mij het laatste in de pan en hier en eerste. Dus sowieso wat geleerd.
Sjef heeft genotuleerd. En er is ook nog gefilmd, dus toe maar! Het FB staat er vol mee.
De lunch was dus eigengebrouwen eten, heerlijk!
Daarna wat rondgelummeld, wat gedronken met de twee Zeeuwen, breaking news Liesbeth, de oude groenteboer uit Vlissingen is overvallen, maar hij heeft ze weggejaagd, dapper hoor, die Zeeuwen.

Inmiddels was Sjeffies band weer geplakt, en zijn we naar het treinstationnetje gefietst, timetable opgehaald en besloten om a.s. Vrijdag de 13e nog wel, naar
Pechaburi te vertrekken. Uurtje of 4 in de trein, lekker rustig.

Ommetje gefietst en om 7 uur waren we weer terug voor deel 2 van de kookles, groene curry. Ook dat was prima gelukt, heel anders dan de mijne, maar ik ga het wel proberen.
De reserveringen stromen binnen, ik denk dat ik maar zo'n karretje ga kopen en aan t einde van de straat ga staan met een houtskoolvuurtje, als afhaal Thai.
Zo'n groene cully (ze spreken de R als L uit) kost hier bij de straatrestaurants 100 Bath = € 2,75

Zo dat was dat, morgen wilde ze vis maken, nou ik vond t mooi geweest, vakantie moet vakantie blijven! Dus dat doen we niet.

Telefoontje van Sophie, kleine Juul heeft buisjes in haar oren en de neusamandel eruit, alles goed gegaan, gelukkig! Want als Juul in het ziekenhuis is, zijn wij steeds veel te ver weg.
Hoorde dat mijn moeder ook weer aan het eten is, na haar buikgriepaanval dus ik maak me maar weer wat minder zorgen.

Ik ga mijn hoofd dus maar eens rustig neerleggen. De airco zoemt zacht en de aapjesdeken roept ons. TL buis uit en slapen!
Deze blog post ik morgenvroeg pas, want jullie reageren allemaal na het lezen, en dan is t hier midden in de nacht.

  • 13 Februari 2015 - 16:19

    Jolanda Scheijven :

    Wat fijn om te lezen dat jullie het zo goed naar je zin hebben,als ik je verslagen bekijk dan waan ik mijn eigen ook weer in dat prachtige land waar niks moet en waar je helemaal tot rust komt ,fijn dat alles hier goed verloopt met je ma en kleinzoon ,dat geeft ook weer een stuk rust. Hier begint het geweld dat carnaval heet ,maar mijn niet gezien zondag effe naar de optocht met zijn alle en regelrecht weer pleitte , ik heb voor maud een mooi carnals outfitje gekocht ze zal er wel aan gaan trekken want die druktemaker heeft toch zoon hekel aan aankleden , nou verder is hier ook alles oké ik zou zeggen nog heel veel plezier en ik geniet elke dag van jullie verslagen groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

janny

Actief sinds 15 Mei 2012
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 16359

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 27 Februari 2015

Thailand 2015. -1

30 Oktober 2013 - 22 November 2013

Thailand en Laos 2013

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: