Thailand -1 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van janny viguurs - WaarBenJij.nu Thailand -1 - Reisverslag uit Nederland, Nederland van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Thailand -1

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

05 Februari 2015 | Nederland, Nederland

4 februari 2015. 1

Sjef en Janny Thailand 1

Co brengt ons naar de trein in Den Bosch en binnen een uurtje zijn we op Schiphol.
We vertrekken vandaag naar Dubai - Bangkok en door naar Prachuapkhirikhan.
Dat neemt ongeveer 1,5 dag in beslag.
Op Schiphol zijn we beetje vroeg omdat we met bagage niet in de spits willen reizen.De NS heeft namelijk nog niet begrepen dat je in de Schipholtrein veel reizigers vindt met een koffer of backpack. Waar je die moet laten? Daar heeft nog niemand over nagedacht. Dus zetten we ze gewoon tussen de stoel, niemand last van.
Om 22. 00 uur stipt stijgen we op. We vliegen met Emirates, altijd super een Boeing 777 -300. Ik zit prima, 3 lege plaatsen, Sjef aan de andere kant van het gangpad, op de hoek, met 2 man naast hem, waarvan een stinkende Chinees...
De vlucht gaat voorspoedig en we zijn op tijd in Dubai. Even kijken naar al die Emiratie in die witte jurken, en de dames verstopt in het zwart, al het goud, diamanten en drank, die ze daar niet mogen drinken.
Het is een flink eind naar de andere vertrekhal, dus na een lekkere amandelcroissant en koffie door naar het metrotreintje dat ons naar de grote vertrekhal brengt. Wat een weelde toch, watervallen, orchideeën, en dat alles -eigenlijk- in de woestijn.
We stappen weer op tijd in, helaas géén upgrade, maar wel een A380, groot zat, ruime stoelen, en we hebben allebei maar één stoel. En die doe ik achteruit en ik weet niet eens meer dat ik ben opgestegen ! Ik word gewekt voor een maaltijd, dacht ontbijt, maar het is lunch, met vis en groente. Mm, niet zo erg lekker, dus ik eet de randverschijnselen maar, drink wat en slaap verder! Ik heb de nacht in te halen, want op de vorige vlucht heb ik geen oog dicht gedaan.
We landen om half 7 p.m. In Bangkok en op ons gemakkie naar immigration. Daar staat het rijen dik, met Chinezen en we moeten in de wachtrij, waar we uiteindelijk gewoon een visa krijgen, en door gaan voor de koffers. En ja hoor, die zijn gewoon meegekomen all the way.
Door naar de trein. Nieuw fenomeen, vóór de rails staan nu glazen hekken, mét een soldaat bij ieder poortje. Hij fluit en je moet achter de gele streep blijven, tot hij weer fluit en de poortje open gaan en je mag instappen. Als de trein vertrekt salueert hij!
Naar Phaia Tai station en overstappen op BTS, 2 haltes verder eruit. En de verrassing is.... Geen lift, geen roltrap. sjef sjouwt de koffers eigenhandig alle trappen af, en dat zijn er héél wat!
Nu nog het hotel vinden VIC3, moet vlakbij zijn, maar zeker weer achteraf in een soi.
We vragen het aan een menneke, en die zegt follow me, en brengt ons om de hoek naar een prachtig hotel. Gevonden en we worden verwacht!
Prachtige kamer, zijn €21 dubbel en dwars waard!
We zijn moe! Dikke enkels en wallen onder de ogen, zonder make up, zie je dat dubbel.
We eten een Padthai, traditie, als we in Thailand aankomen, terug naar de kamer, douche, sms-en iedereen, en om 10 uur het licht uit! We zijn er bijna. Morgen door naar Prachuapkhirikhan, en dan begint onze vakantie aan de zee.