Chiang Rai naar Chiang Kong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu Chiang Rai naar Chiang Kong - Reisverslag uit Chiang Khong, Thailand van janny viguurs - WaarBenJij.nu

Chiang Rai naar Chiang Kong

Door: Janny

Blijf op de hoogte en volg janny

04 November 2013 | Thailand, Chiang Khong

Maandag 4 november 2013.
Chiang Rai naar Chiang Kong

Vanochtend maakte ik een verkeerde beweging en schoot t in mijn rug.
Mm niet zo fijn, want vandaag hebben we reisdag naar Chiang Kong.
Na het ontbijt, heeft Sjef de knoop doorgehakt, we gaan met de taxi. Moet zo zijn, ik kan echt geen koffer duwen of tas sjouwen, dus in t hotel geregeld.
Even nog koffie gedronken, die is hier zo lekker, er wordt hier veel koffie en thee verbouwd.
De taxi was keurig op tijd, afscheid genomen van Sam en Nok van het Sirinhotel, echt aan te bevelen trouwens.
In goed 1,5 uur waren we er, en wat een prachtige rit, bergachtig terrein, langs rijst en rubberplantages, bananen, ananas, tabak en heel veel groen. Kleine dorpjes en best goeie wegen.
Eindelijk in Chiang Kong een lang gerekt stadje langs de Mekong.
Het hotel heeft de kamers langs de rivier, geweldig! We hebben weer goed gekozen! Lekker terras aan de kamer en spic en span. Alleen weer zo 'n plank van een matras, maar gelukkig een beter kussen.
Ikke maar gelijk ingewijd, dutje gedaan, maar daar werd mijn rug niet veel beter van.
Dus ... Op naar de massage salon. Ik had er een beetje schrik van, maar ja, geen keus, ik wil ook niet in bed blijven.
Wel het viel mee, je moet een heel katoenen pak aan, en dan begint de mishandeling! Met elleboog knie en handen word je bewerkt, van teen tot kop en vingertopjes, alles krijgt een beurt. Na 1 uur was t klaar en ik moet zeggen dat ik wat losser ben. Sjef heeft voetmassage laten doen, dus die is ook weer fit. Voor 400 Tb stonden we weer buiten,( 8,5 euro dus), met de uitnodiging om morgen terug te komen!
In t hotel ligt al een melding klaar dat Adisak gebeld heeft, dat is de man die ik heb gecontact via internet, en hij heeft de slowboat naar Luang Praban in Laos voor ons geregeld. Tis toch wonderlijk hè, aan t andere eind v.d. Wereld!
Hij haalt ons op woensdagochtend op en brengt ons naar immigration aan de andere kant van de rivier in Laos.
O ja, we hebben ook nog pasfoto's laten maken! Geweldig, en 200 bath, dus een koopje en goed genoeg voor de visa. Je kon daar ook een staatsieportret laten maken in traditionele kleding, even getwijfeld, maar, toch maar niet!
Door naar een restaurant, heerlijke Pad Thai gegeten, een noodlegerecht met garnalen, dat ik thuis maar niet goed gefixt krijg, en rode curry met kip, nou precies, mijn eigen recept, witte rijst en salade. Één minpuntje, het één kwam pas als het ander op was, maar ja, wat boeit t, tis vakantie.
Koffie gedronken en twee kaarten gekocht, er zijn nog 2 dames onder ons die geen internet hebben, of lezen!
Géén postzegels, maar geen nood, we betalen ze vast en het mannetje van de koffiebar zal ze morgen kopen en ze posten. Service of nie? Ik weet zeker dat ze op de post gaan!
Langs de Mekong (klinkt goed hè) teruggewandeld, mijn rug wordt Boeddha zij dank, wat soepeler. Zagen we nog een karretje met lekkere toetjes, wat gekocht en gesnoept. Iets van kokosmelk, gestoomd in een bananenblad, iets van pompoen, iets van tapioca etc. Heerlijk.
In t hotel raken we aan de praat met een Hollander, de eerste die we ontmoeten. Gezellig gesprek mee gevoerd, toetjes mee gedeeld en afscheid genomen. Ook hij trekt in zijn eentje rond, 4 maanden door Azië.
Morgen nog een lekker dagje relaxen. Eigenlijk wil ik zo graag een fiets huren hier, zo leuk om langs die kleine gehuchtjes te fietsen, maar dan moet ik wel kunnen bewegen.
Dus.. Bedtijd, paracetamol, oordoppen in en de wekker zetten op half 8, mooie Thaise tijd!

• 04 November 2013 - 18:14

Anja:

Tjonge wat een pech met je rug.
    Laat Sjefke het ook maar goed masseren ;-)
    Wel goed dat je met de taxi bent gegaan.
    Wij hebben gisteren ook Thai gegeten, moest natuurlijk aan jullie denken.
    Veel plezier en we blijven jullie volgen xxx

• 04 November 2013 - 18:16

Anja:

Ps. Mooi pasfoto's ;-)

• 04 November 2013 - 18:19

Marijke Meesters:

Hoi janny en jeff,
    Wat een reis!
    Wel vervelend dat het in je rug is geschoten. Kun je niet gebruiken op vakantie.
    Hopelijk gaat het morgen beter!
    Ik blijf jullie volgen.
    groetjes Marijke x

• 04 November 2013 - 19:25

Jolanda:

hoi jannie en sjef
    das minder van je rug maar het is weer een prachtige dag geweest lees ik en ge staat er knap op allebij ik ben ook door mijne rug gegaan maar dat komt dat we de zolder vandaag gedaan hebben pfffff zullen we ruilen ?
    nee hoor nog een hele fijne dag vandaag want bij jullie is het nu half 2 dus al dinsdag gr jolanda en peter xxx

• 04 November 2013 - 19:45

Conny:

Sterkte met je rug Janny!

Verslag uit: Thailand, Chiang Khong

Thailand en Laos 2013

MOrgen Op 30 oktober 2013 vertrekken we naar Thailand.
Onze planning tot nu toe :
Vlucht naar Dubai, stopover van 3 uur en door naar Bangkok.
Aankomst 13.30 uur plaatselijke tijd.
Om 18.15 uur vliegen we door naar Chiang Rai.
Hier blijven we tot maandag.
Maandag reizen we door naar Chiangkong, aan de Mekong en de grensovergang naar Laos.
Woensdagochtend steken we de Mekong over naar Laos, nieuw visa, en gaan we op de slowboat. We varen die dag naar Pak Bang, daar gaan we van boord en overnachten in een hotel.
De volgende dag varen we verder naar Luang Praban. Een stad die op de lijst van Unesco staat. Rondkijken, beetje fietsen en hoelang we blijven weten we nog niet.
Hoe onze trip verder gaat, en of we naar Vientiane gaan, ligt eraan hoe dat bevalt. Het is 800 km verderop.
In Vientiane is de friendshipsbrug, kunnen we weer naar Thailand, naar Nong Kai. Daar waren we al eens voor 3 nachten, we bleven er 7. Even terug dus. Maar t kan ook anders lopen.
Uiteindelijk zullen we 1 week aan een tropisch strand vertoeven, waar? Ligt aan het weer.
Op de 21 ste zijn we in elk geval in Bangkok, waar we s avonds om 23 uur moeten inchecken voor onze vlucht naar huis.

Jullie zien, er zijn nog een aantal zaken te regelen. komt goed, we hebben er zin in!